Hoeft overigens niks achter te zitten, anders dan het tonen van een mooiere compositie. Al heeft dit wel invloed op het 'verhaal' van de opdracht.
Pcies. In voorgaande seizoenen is het wel vaker voorgekomen dat een kaartje niet helemaal gelijk was aan de realiteit. Maar als dit de verhaallijn van de opdracht beïnvloedt, zou er meer aan de hand kunnen zijn dan alleen een mooi plaatje willen.
iets soortgelijks zien we gebeuren wanneer er gerommeld is met de chronologie van de beelden (en dus de ogenschijnlijke opeenvolgende gebeurtenissen), zoals we ook in deze opdracht even zien bij Jan-Willem. Uit m'n hoofd meen ik me te herinneren dat dit ook is gebeurd bij oa. Dennis in Belfast (2009) en Erik in Tokyo (2010), waarbij het toen de bedoeling leek te zijn om ze verdacht te maken.
Niets is wat het lijkt toch? Het hoeft ons niet per sé naar de mol te leiden, maar het helpt natuurlijk altijd als we de rookgordijnen van de montage-jongens en -meiden een beetje kunnen laten optrekken. Tenslotte zijn zij het met wie wij het spel nu spelen.