1. Tygo. Te verdacht in beeld en volgens mij toch echt te constructief bezig oa in de licht-opdracht ('Nee joh dat is een lasershow' oid). De edit doet het wel erg goed want je gaat hem bijna alsnog verdenken terwijl je weet dat het een merkwaardige keuze zou zijn als mol qua persoonlijkheid en qua hoe verdacht hij al vanaf dag 1 gevonden wordt.
2. Daphne. Niet alleen vanwege rood (discussie even daarlatend, ik heb nl in het verleden ook hard betoogd dat 'de Mol gaat nooit naar huis' niet hetzelfde is als 'de Mol krijgt nooit rood' - Inmiddels denk ik dat ze dat in de Nlse serie gewoon niet gaan doen..
). Daarnaast zat ze er bijna verstijfd van schrik bij gedurende die eerste executie - dat was volgens mij niet gespeeld.
3. Jennifer, maar met iets minder overtuiging. Het kan nog wel maar idd onnodig geld pakken, niet aanwezig bij de perspresentatie (in principe zorgt de productie dat die op een dag gepland wordt dat de Mol aanwezig is of weet de mol dit ruim van te voren zodat hij/zij aanwezig kan zijn), en ook op andere momenten fanatiek bezig zoals Aaf attenderen op de groene laser etc.
Sofie vind ik wel erg haar best doen om verdacht over te komen of zich raar te gedragen. Kan haar Mol-cover zijn maar daarmee heeft ze dan wel al snel veel verdenking op zich. Waarom zou een Mol raar gaan doen over het geld, door te zeggen dat ieder zijn/haar eigen briefje moet houden, zoiets valt op en wekt argwaan/verdenking. Prima actie voor een kandidaat, wat minder prima voor de Mol imho. Maar goed, zou dus onderdeel van haar molstactiek kunnen zijn. Kruisje erbij, maar nog niet afgestreept.
Owen, weet nog niet. Ik kreeg de indruk dat hij bij de discussie over het geld oprecht verbaasd en in de war keek - kan gespeeld zijn natuurlijk maar goed.
Van Jan-Willem denk ik nog steeds niet dat hij de Mol is, maar heb hiervoor eigenlijk nog geen concrete aanwijzingen behalve dan dat het me een onwaarschijnlijke keuze lijkt. Hij heeft er volgens mij de zenuwen niet voor..Maar wie weet verander ik nog van gedachten als hij zich toch ineens heel mols gedragen gaat volgende afl.
Voor de rest wie weet. Aaf was een stuk verdachter dan ik van te voren had verwacht.