Ik kan geloof ik weinig goed meer doen, maar ik wil wel even rechtzetten dat het zeker niet mijn bedoeling was om alle niet gelovers als Susan-tunnelaars weg te zetten. Dat is overigens wel een goede banaming, want je gelooft in die indicatoren of niet. Ik weet ook wel dat ik reacties van mensen kan verwachten die dat niet doen, maar op een normale manier. Ironisch genoeg was de, in mijn beleving, respectloze response van twee specifieke forummers juist de trigger voor mijn reactie.
Moedermol merkt terecht op dat mensen met vakkennis ook alert moeten zijn op tunnelvisie. Daarnaast is het niet ongewoon in de academische wereld dat experts op een bepaald vakgebied botsende meningen/visies hebben.
Verder heeft Qper heel aardig mijn resultaten van voorgaande jaren verwoord. Het enige wat ik daaraan wil toevoegen is dat het voor Carolien gaan, zoals hij dat zegt, puur voor en vanwege het forum was (de Case-hype). Dat Kees uiteindelijk de Mol bleek te zijn was voor mij niet bepaald een verrassing.
Helaas brengt mijn methode een zekere stelligheid met zich mee, het is niet voor niets dat ik er meestal al over zwijg, maar ik zal de eerste zijn die het beschaafd wil houden.