De onmolse acties van Sofie:
Opdracht 7: Drakenboot
Sofie geeft de hele groep een spoedcursus roeien. Waardoor de hele groep beter weet hoe ze goed moeten roeien in de roeiwedstrijd.
Opdracht 9: Onderhandeling
Na de onderhandeling lijkt Sofie oprecht verslagen/teleurgesteld dat ze geen vrijstelling heeft.
Opdracht 14: Processie
Sofie herkent als enige Jan-Willem, terwijl Aaf Jan-Willem niet zag. Als Freek en Susan Jan-Willem ook hadden gezien was Sofie degene die ervoor zorgde dat Jan-Willem zijn jokers kwijt was en er geld in de pot kwam.
Opdracht 15: Jeeps
Als Susan tegen Sofie zegt dat ze hun stuk boot hebben gezien zegt Sofie dat hun dat stuk beter kunnen meenemen, omdat het heel moeilijk wegwijzen is in een zandvlakte. Als Mol zou je juist zeggen “Oké fijn, probeer me even uit te leggen waar jullie nu zitten”(terwijl de tijd maar door tikt).
Als Tygo aan Sofie vraagt of ze Mol of kandidaat is zegt Sofie “Mol”. Als Mol zou je dit denk ik niet zeggen en als ze het toch zegt als Mol, zouden ze het bij de montage er waarschijnlijk uitknippen.
Opdracht 17: Windmolens
Tijdens het 14 kilo zand scheppen gaat Sofie als enige van te voren in de zak voelen, zodat ze daarna beter 14 kilo kan schatten. Als Mol zou je dat niet doen omdat het meer opvalt dat je verkeerd hebt geschat.
Opdracht 18 : Vingerafdruk
Sofie deelt vlak voor de opdracht de informatie over de vingerafdrukborden met Susan. Als Mol zou je bang zijn dat Susan dit ook met andere kandidaten zou delen en de rest ook beter zou weten wat die halve ronde streepjes op de borden waren en misschien daarom de opdracht beter was gelukt. Ze wilde gewoon weten hoe haar Mol hierop reageerden.
Iemand aanvullingen???
Tja, wel een aardig lijstje. Hoewel, ik heb Sofie totaal niet als mol, maar niks hiervan is toch echt sluitend, alles hier gaat niet om geld eigenlijk:
drakenboot: wordt helemaal niet in beeld gebracht, misschien lult ze maar wat. Ze zat ook achterin de boot, misschien peddelde ze zelf helemaal niet.
onderhandeling: dit kan ook gewoon gespeeld zijn.
processie: het is mogelijk dat susan en freek eerder stonden en er dus aan sofie doorgegeven was dat ze hem gewoon kon herkennen oid. In ieder geval leek het kandidaats, maar het leverde toch geen geld op.
jeeps: of ze brengen het juist in beeld omdat mensen zich daar toch niet door laten beďnvloeden, en dan is het leuk in aflevering 10.
windmolens: het is wel een slim idee om te wegen vanuit kandidaatsopzicht, dus als mol is dat ook een slimme manier om kandidaats te lijken. en ik weet trouwens niet eens wat je bedoelt, want volgens mij ging iedereen wegen.
vingerafdruk: het kwam van beide kanten, dit is niet echt een reden om iemand als mol uit te sluiten.