Poll

Wie is de afvaller de komende aflevering?

Freek Bartels
1 (1.5%)
Sofie van den Enk
3 (4.6%)
Susan Visser
2 (3.1%)
Tygo Gernandt
57 (87.7%)
niemand
2 (3.1%)

Totaal aantal stemmen: 64

Auteur Topic: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?  (gelezen 129020 keer)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #540 Gepost op: 8-03-2014, 16:24:31 »
Waarom? (het is niet zo dat ik denk dat Sofie niet af kan vallen, maar ik ben benieuwd waarom je dat denkt op basis van de vooruitblik)
Ik weet wel een verklaring te bedenken, hoewel ik niet weet of dat de verklaring van Avogadro is

Normaal gesproken is in de finale aflevering geen ruimte om daarnaast nog 2 opdrachten uit te voeren. Dan kan je redeneren dat de opdracht met de brandende kaarsjes/flesjes in het water onderdeel is van de finaletest. Freek heeft een vrijstelling voor die finale, daarnaast zien we zowel Tygo als Susan in een biecht over die lichtjes (al is dat bij Susan helemaal niet zo duidelijk dat het daar over gaat). Sofie blijft dan over als laatste afvaller.

Ik heb nog steeds geen enkele clue hoe ze nog een extra executie er tussen weten te krijgen. We zien ook een shot van alle kandidaten terwijl ze in hun boekje aan het studeren zijn. Toch gewoon alle 4 de finale laten maken?

Hoewel ik Susan als mol hebt lijkt het mij wel een strakke actie als ze straks zeggen: Freek, jij hebt een vrijstelling voor de finale. Je hoeft de eindtest dus niet te maken... leuke hint naar de mol. (EDIT: Het 'je moet hem na de eerst volgende executie nog in je bezit hebben' wordt pas genoemd nadat Freek is verkozen. Dus dan zouden hem gewoon als vrijstelling voor de eerst volgende executie hebben kunnen laten gelden als Tygo hem gewonnen had.)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2014, 16:46:48 door Rat »

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #541 Gepost op: 8-03-2014, 16:30:30 »
Ik weet wel een verklaring te bedenken, hoewel ik niet weet of dat de verklaring van Avogadro is

Normaal gesproken is in de finale aflevering geen ruimte om daarnaast nog 2 opdrachten uit te voeren. Dan kan je redeneren dat de opdracht met de brandende kaarsjes/flesjes in het water onderdeel is van de finaletest. Freek heeft een vrijstelling voor die finale, daarnaast zien we zowel Tygo als Susan in een biecht over die lichtjes (al is dat bij Susan helemaal niet zo duidelijk dat het daar over gaat). Sofie blijft dan over als laatste afvaller.

Aha...zou kunnen, ik ben benieuwd.
I will follow my inner gold

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #542 Gepost op: 8-03-2014, 16:51:48 »
Misschien maken ze met z'n vieren de eerste helft van de test
Dan valt iemand af
Dan nog 1 opdracht en de rest vd test?

Al is dat ook niet heel logisch. Maar er valt sowieso iemand af volgende week aan de hand van de vraag in de app

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #543 Gepost op: 8-03-2014, 16:55:07 »
Wanneer wordt de poll vernieuwd? ;D

Ah, dat deed Lukie steeds. Maar ik mag het als topic-starter ook nog  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #544 Gepost op: 8-03-2014, 16:56:01 »
Waarom? (het is niet zo dat ik denk dat Sofie niet af kan vallen, maar ik ben benieuwd waarom je dat denkt op basis van de vooruitblik)

Sofie: "En al snel zien wij in de verte een rood vlaggetje."
Susan: "En toen was dat euforische moment."
Tygo: "Het was zo mooi!"

De reactie van Sofie lijkt niet over de finale te gaan, in tegenstelling tot die van Tygo en Susan. Maar het blijft natuurlijk speculatie.

Overigens: "En toen" was een hint in 2007...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #545 Gepost op: 8-03-2014, 17:10:37 »
Hmmm... Toch opmerkelijk. Vooral omdat de muzikale hint ook wel naar Sofie gelinkt kan worden

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #546 Gepost op: 8-03-2014, 17:14:27 »
Hmmm... Toch opmerkelijk. Vooral omdat de muzikale hint ook wel naar Sofie gelinkt kan worden

Ja, en de muzikale aanwijzing (en misschien nog de backpacker-hint maar ik weet niet meer wat ik daarvan moet denken) kan ook nog naar Tygo wijzen, en de afleveringstitel kan juist weer naar Susan wijzen. Kortom, ik heb geen idee wie er af gaat vallen (al lijkt het mij onwaarschijnlijk dat Susan afvalt)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #547 Gepost op: 8-03-2014, 17:23:06 »
Ja, en de muzikale aanwijzing (en misschien nog de backpacker-hint maar ik weet niet meer wat ik daarvan moet denken) kan ook nog naar Tygo wijzen, en de afleveringstitel kan juist weer naar Susan wijzen. Kortom, ik heb geen idee wie er af gaat vallen (al lijkt het mij onwaarschijnlijk dat Susan afvalt)

True  ::rofl::

Ik had in de app al Tygo als afvaller maar ik begin toch een beetje te twijfelen (tussen hem en Sofie dan alleen).

Offline McMholly

• Forumlid
« Reactie #548 Gepost op: 8-03-2014, 17:28:21 »
Zoals in Moltalk gezegd: 'de lachende derde': Tygo lacht als derde nadat hij zijn scherm heeft gezien. Kees closed. Dag Tygo.  ::zwaai::

QFT.

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #549 Gepost op: 8-03-2014, 19:55:27 »
Denk dat de aanwijzing verwijst naar Sofie. Zij haalt helaas de finale niet. Hoewel ik haar (mede vanwege het Glazen huis) verwacht als winnares, en Susan als mol.

Ja, dat Glazen Huis is bij mij ook het hele seizoen blijven hangen.. wel jammer!

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #550 Gepost op: 8-03-2014, 20:21:58 »
Ja, dat Glazen Huis is bij mij ook het hele seizoen blijven hangen.. wel jammer!

Wat was er bij het Glazen Huis?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #551 Gepost op: 8-03-2014, 20:28:31 »
Wat was er bij het Glazen Huis?

Sofie en Susan boden de zwarte vrijstelling ter veiling aan voor Serious Request :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #552 Gepost op: 8-03-2014, 20:44:13 »
Sofie en Susan boden de zwarte vrijstelling ter veiling aan voor Serious Request :)

Oh oke, maar waarom verwachten mensen haar daardoor dan als winnares?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #553 Gepost op: 8-03-2014, 20:54:01 »
Oh oke, maar waarom verwachten mensen haar daardoor dan als winnares?

Omdat je niet de eerste twee afvallers voor zo'n klusje gaat optrommelen?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #554 Gepost op: 8-03-2014, 20:59:47 »
Omdat je niet de eerste twee afvallers voor zo'n klusje gaat optrommelen?

Maar wel de laatste 5 overgebleven. JW zat toch ook bij koffietijd en is afgevallen. Dus lijkt me niet dat dat wat zegt. Zou nogal wat weggeven als het zo zou werken.

Offline TheeZakje

• Forumlid
« Reactie #555 Gepost op: 9-03-2014, 11:20:41 »
Maar toch had ik direct dat gevoel bij het Glazen Huis. En verhip, ze zitten er beide nog in.. Dus daarom (voor mij) wel jammer  ;)

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #556 Gepost op: 9-03-2014, 22:34:14 »
Tygo en Susan gaan vol voor Susan. Ik denk dat Sofie de test beter maakt en dat Tygo eruit vliegt (helaas).

Het kan ook zijn dat er twee testen in één aflevering gemaakt gaan worden, dus ook de laatste test. We zien n.l. wel in de vooruitblik dat de vraag wie is de mol wordt gesteld. Ik weet niet precies hoe ze dat gaan aanpakken. Ben benieuwd.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #557 Gepost op: 9-03-2014, 22:35:48 »
Susan gaan vol voor Susan.

::rofl::
Is wel waar, de Mol stemt natuurlijk op zichzelf..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline m0l

• Forumlid
« Reactie #558 Gepost op: 9-03-2014, 22:54:12 »
::rofl::
Is wel waar, de Mol stemt natuurlijk op zichzelf..
Dat deed Dennis Weening wel. Die gaf op iedere vraag het juiste antwoord.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #559 Gepost op: 10-03-2014, 21:58:17 »
Ik ga toch voor Susan als afvaller. Even lekker dwars doen :D

Maar afgaande op het liedje Formidable, zingt Stromae dat couplet 3/4 keer. In de aflevering zegt Susan zeker 3 keer tegen Tygo dat hij  heel goed bezig is (formidable).

Ook deze:

Om het maar even ver te zoeken. Op wiki staat bij verlan dit voorbeeld
Une femme (=vrouw) → fa+me → me+f (-a- valt weg)
verlan = une meuf

Als je dat met Susan doet krijg je san+s (u valt weg)
Sans is Zonder in het Frans.

Vind ik beter passen.

Tygo is dan wel de voor de hand liggende optie maar dat was Aaf 3 afleveringen lang ook  ::rofl:: en ergens in mijn kop zit toch nog dat Tygo wel degelijk de mol kan zijn.