Poll

Wie is de afvaller de komende aflevering?

Freek Bartels
1 (1.5%)
Sofie van den Enk
3 (4.6%)
Susan Visser
2 (3.1%)
Tygo Gernandt
57 (87.7%)
niemand
2 (3.1%)

Totaal aantal stemmen: 64

Auteur Topic: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?  (gelezen 129108 keer)

Offline lightman

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #260 Gepost op: 1-02-2014, 13:19:46 »
En dat topspeurders als Heinz en Moedermol hem nog steeds niet als mol hebben, geeft wel te denken.

Tja, zij hebben alllebei een duidelijke Mol. Ook nog dezelfde: Freek!

Dat geeeft idd te denken...

Afvaller denk ik Sofie - de hint lijkt bij haar het mooist - maar ik hoop het niet. Slecht voor mijn pool.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 1-02-2014, 13:50:06 »
Dat klopt ook maar ik geef geen garantie hoor. Behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst...... ;)

Haha. Sinds ik mijn nieuwe methode volg, doe ik het ook niet zo slecht. Patrick en Kees daar was ik al na 4 afleveringen van overtuigd. (Dat ik Carolien vorig jaar als (wens)mol ben gaan promoten was een tegenreactie op de Case-hype op het forum) Ik heb zelden zo weinig verrassende dingen in de terugblik aflevering gezien als vorig jaar met Kees. Alleen dat geld in de trein was nieuw. Met AM had ik hetzelfde als jij, teveel factoren meegenomen die los stonden van mijn methode, toen Tim afviel moest AM het wel zijn.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #262 Gepost op: 1-02-2014, 14:26:22 »
misschien al eerder ergens genoemd maar mij valt het volgende op

de afvaller zit altijd op de voorste rij tot nu toe (opname reactie afvaller misschien?)

dat zou betekenen dat de volgende afvaller Sofie, Aaf of Freek moet zijn.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 1-02-2014, 14:53:19 »
volgende afvaller Sofie, Aaf
Laten dat nu ook juist weer degenen zijn die in de poll de leiding nemen, opvallend idd ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 1-02-2014, 17:03:42 »
misschien al eerder ergens genoemd maar mij valt het volgende op

de afvaller zit altijd op de voorste rij tot nu toe (opname reactie afvaller misschien?)

dat zou betekenen dat de volgende afvaller Sofie, Aaf of Freek moet zijn.

Aangezien er een doorlopende logica in de posities ziet (uitzondering aflevering 3, maar ik neem aan dat je de duo's hebt genomen, wat dus de uitzondering verklaard), zouden vanaf het begin de finalisten al bekend zijn geweest...

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #265 Gepost op: 1-02-2014, 18:46:03 »
Je ziet dat JW 3 jokers krijgt de volgende aflevering. De kans dat hij naar huis gaat wordt dan technisch gezien al kleiner.. Tenzij de rest zelfde of meer heeft gepakt, maar dat weet je nog niet. De zwarte is nu waarschijnlijk wel uit het spel, dus jokers kunnen nu de doorslag geven.
Zoals JP ook zei, kandidaten hebben vaak maar 6 of 7 vragen goed in de test. 3 jokers geeft je een hele hoge voorsprong. Zegt verder niks, maar ik zou hem niet als afvaller poolen dit keer

(ook al hoop ik van wel) >:D

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 1-02-2014, 18:57:10 »
Je ziet dat JW 3 jokers krijgt de volgende aflevering. De kans dat hij naar huis gaat wordt dan technisch gezien al kleiner.. Tenzij de rest zelfde of meer heeft gepakt, maar dat weet je nog niet. De zwarte is nu waarschijnlijk wel uit het spel, dus jokers kunnen nu de doorslag geven.
Zoals JP ook zei, kandidaten hebben vaak maar 6 of 7 vragen goed in de test. 3 jokers geeft je een hele hoge voorsprong. Zegt verder niks, maar ik zou hem niet als afvaller poolen dit keer

(ook al hoop ik van wel) >:D

Ik vind het altijd gevaarlijk om vooruitblikken mee te nemen in mijn pool. Je weet nooit hoe ze het gemonteerd hebben, het kan namelijk ook zo zijn dat JW faalt om te doen alsof er niks aan de hand is en dus geen 3 jokers verdient, al lijkt dat in de vooruitblik niet zo. Tygo gaat nog niet, Freek is de mol, Sofie en Susan en ook Aaf hebben hem door dus JW moet er uit.  ;D

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #267 Gepost op: 1-02-2014, 19:16:11 »
Aangezien er een doorlopende logica in de posities ziet (uitzondering aflevering 3, maar ik neem aan dat je de duo's hebt genomen, wat dus de uitzondering verklaard), zouden vanaf het begin de finalisten al bekend zijn geweest...

nee, dat is denk ik niet zo..

de vaste volgorde is altijd die van de eerste aflevering.

Je gaat naar de voorste rij:
A. als je de afvaller bent
B. om een mooie verdeling van de opstelling te houden

Dus als de afvaller al op de voorste rij zit dan hoeft er verder alleen maar alleen maar geschoven te worden voor de mooie opstelling.

Iedereen kan dan nog mol of finalist zijn, of ze nu in de voorste of in de achterste rij zitten.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #268 Gepost op: 2-02-2014, 10:19:17 »
Tygo gaat nog niet, Freek is de mol, Sofie en Susan en ook Aaf hebben hem door dus JW moet er uit
Zo bekeken (Freek is de mol) gaat echt Sofie hoor. Inderdaad hebben Suus en Aaf wel blijk gegeven van Freekverdenking. Maar Sofie nog nooit en in die bondjes zie ik het ook niet opdoemen.

Waarom zou Tygo niet gaan trouwens? Art zei dat ze allerlei tropische bestemmingen gingen aandoen dus waarom geen rondvaarcircus, dan is het eerstvolgende noordelijke punt waar Tygo met rugzak gespot is?! Ik heb tenminste die bestemming met Google maps opgezocht en het ligt best even varen maar wel noordelijk... of ze maken een binnenlandse korte vlucht ???

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 2-02-2014, 10:43:31 »
Zo bekeken (Freek is de mol) gaat echt Sofie hoor. Inderdaad hebben Suus en Aaf wel blijk gegeven van Freekverdenking. Maar Sofie nog nooit en in die bondjes zie ik het ook niet opdoemen.

Waarom zou Tygo niet gaan trouwens? Art zei dat ze allerlei tropische bestemmingen gingen aandoen dus waarom geen rondvaarcircus, dan is het eerstvolgende noordelijke punt waar Tygo met rugzak gespot is?! Ik heb tenminste die bestemming met Google maps opgezocht en het ligt best even varen maar wel noordelijk... of ze maken een binnenlandse korte vlucht ???

Ik heb bij Sofie gewoon t idee dat ze al lang zeker weet wie de mol is. Verder let ik niet op locaties, is er daarop gebaseerd een afvalletstheorie? Wat betreft de afvaller: ik twijfel tussen Tygo en Jan-Willem, ik hoop JW, en ik heb gewoon meer het gevoel dat JW eruit gaat.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #270 Gepost op: 2-02-2014, 11:56:29 »
Je mist de 'lo-logica' ..  ;)

Haha inderdaad heel mooie term, houden we erin  ;D .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 2-02-2014, 23:34:44 »
Die van Tygo was t/m aflevering 7 geldig. Ik denk niet dat er dan nog eentje in aflevering 6 komt. Zeker niet omdat Sofie in het Glazen Huis zei dat er maar één exemplaar is.
Die van Sofie was t/m aflevering 5 geldig, maar in aflevering 4 is hij al weer in het spel gebracht...

Duidelijk is in ieder geval dat er géén zwarte vrijstelling in Tygo's koker had gezeten als Sophie hem nog niet had ingezet (niet dat het überhaupt logisch is dat er dan al een tweede zwarte vrijstelling in het spel zou worden gebracht).

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 2-02-2014, 23:51:22 »
Ik zou het niet zo erg vinden als Sofie vertrok, hoewel het niet goed voor mn pool is.  :P
Maar ik verwacht het eigenlijk niet.
Ik denk dat ze er bewust voor hebben gekozen om duidelijk door te laten schemeren op wie Jennifer gestemd zou hebben - of dat nu echt zo is of niet. Da's een veeg teken, vaak is diegene dan de volgende die exit gaat.  ::ohno::

Daarnaast krijgt Sofie nog steeds een stevige edit, en zit ze wel erg stevig op Susan nog, die vermoedelijk finaliste wordt. (Bij Aaf horen we een verhaal dat je op twee manieren op kunt vatten).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 3-02-2014, 09:19:43 »
dat ze er bewust voor hebben gekozen om duidelijk door te laten schemeren op wie Jennifer gestemd zou hebben
Dan gaat dus Sofie ::)

Weliswaar zet ze een weinig op haar in maar ze zet wel degelijk op haar in (zoals de goegemeente ook doet).

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 3-02-2014, 10:13:56 »
Ik heb geen idee wie eruit gaat, maar ik houd er rekening mee dat het uitzenden van de executie naar het begin van de volgende aflevering wordt getild (na de OS dus), als cliffhanger.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 3-02-2014, 10:16:29 »
Dan gaat dus Sofie ::)

Weliswaar zet ze een weinig op haar in maar ze zet wel degelijk op haar in (zoals de goegemeente ook doet).

Hoezo?
Aaf was haar verdachte nummer 1, niet Sofie, volgens de test voice-over?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 3-02-2014, 10:24:27 »
test voice-over?
Hoor nog maar 's terug dan 8) Ze spreidt toch echt een weinig over Soof.

uitzenden van de executie naar het begin van de volgende aflevering
Ja da's wel een slimme, zou niet voor het eerst zijn... zou wel SUPER irritant zijn ::rofl:: ::ohno::

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 3-02-2014, 10:47:59 »
Hoor nog maar 's terug dan 8) Ze spreidt toch echt een weinig over Soof.

Dat hoeft niet..
Ze zegt duidelijk dat Aaf haar nummer 1 is. Nadat Daphne Aaf als een van haar hoofdverdachten aan had gewezen ervoor, vind ik dat dus een duidelijker indicatie dat Aaf eruit gaat dan 'een weinig over Sofie' die sws ook nog stemmen krijgt van Susan ('bovenaan mijn lijst') en Tygo (gezien zijn reactie op haar in de kerk).

Misschien is het alsnog Sofie (zoals gezegd: no prob), maar ik zou Aaf in dat opzicht een stuk logischer vinden.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #278 Gepost op: 3-02-2014, 12:32:48 »
Aangezien Susan mijn mol is en kijkend naar 'wie verdenkt wie' is het eigenlijk heel onlogisch als ik voor Sofie zou kiezen als afvaller. Ik ga kiezen tussen JW en Freek.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #279 Gepost op: 3-02-2014, 12:40:40 »

Daarnaast krijgt Sofie nog steeds een stevige edit, en zit ze wel erg stevig op Susan nog, die vermoedelijk finaliste wordt. (Bij Aaf horen we een verhaal dat je op twee manieren op kunt vatten).
Oh, ik vind die van Sofie juist veel aarzelender klinken dan die van Aaf! Grappig en geeft wel aan dat het eigenlijk geen doen is om er iets uit op te proberen te maken. :D
Voor mij klinkt het alsof Sofie bezig is van Susan af te stappen ("ik ga niet meer alleen op Susan gokken"), terwijl Aaf wel stevig op haar zit, alleen nu ze een kamer delen, merkt ze op dat ze dan wel eng goed kan acteren.

Sofie krijgt inderdaad nog steeds een stevige edit en wordt blijkbaar ook behoorlijk verdacht door het grote publiek, maar dat kan natuurlijk ook de opmaat zijn voor een mooie surprise-exit zo vlak voor de OS. Ik zie daar wel wat in. Leuker dan het vrij flauwe middel van een cliffhanger, denk ik.

Aangezien Susan mijn mol is en kijkend naar 'wie verdenkt wie' is het eigenlijk heel onlogisch als ik voor Sofie zou kiezen als afvaller. Ik ga kiezen tussen JW en Freek.
Ja, ik heb hetzelfde natuurlijk. :P Het zou één van deze 2 moeten zijn, maar toch denk ik het niet... Kan moeilijk beredeneren waarom.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2014, 12:47:35 door Jayne »