Poll

Wie is de afvaller de komende aflevering?

Freek Bartels
1 (1.5%)
Sofie van den Enk
3 (4.6%)
Susan Visser
2 (3.1%)
Tygo Gernandt
57 (87.7%)
niemand
2 (3.1%)

Totaal aantal stemmen: 64

Auteur Topic: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?  (gelezen 129183 keer)

Offline Supernova

• Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #280 Gepost op: 3-02-2014, 12:51:34 »
Nou ja is en blijft een kwestie van interpretatie.  :)

Sofie klinkt mij in de oren als: Susan is mijn hoofdverdachte sws, maar ik twijfel nog in welke mate ik evt Aaf mee moet nemen. Zo van: Ik wil niet alleen op Susan inzetten nu, dat is nog iets te riskant.

Bij Aaf hoor je idd wel een stelligheid, maar kan je erna twee dingen denken eigenlijk:
- Ze speelt het eng goed, maar ik denk toch dat ze de Mol is (wat me op zich gezien tunnelvisies het meest logisch lijkt, en ze zit al geruime tijd op Susan als haar hoofdverdachte lijkt het, ze noemt Susan steevast als eerste iig).
- Ze stapt ervan af omdat ze toch in haar ogen een kandidaat is ('nog meer met haar molboekje bezig dan ik' etc).

Vandaar dat ik dus denk dat het eerder Aaf zal zijn omdat het bij een exit van Aaf mijns inziens 'opener' blijft (evt in combi met wat ze verder aan voice-overs en biechts van Aaf laten zien).

Maar Sofie is wat mij betreft ook prima hoor.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 3-02-2014, 13:07:39 »
hoeft niet..
Toch wel, aangezien ze het toch gewoon letterlijk zegt? Neemt niet weg dat ik vrijdag al Aaf had ingevuld in de pool dus wel met je eens dat zij meer logisch is doch dit kan dus ook:
mooie surprise-exit zo vlak voor de OS
Of een Karinnetje... dus uitgestelde executie waarbij beide dames in 1 uitzending gaan, maar pas na de OS.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 3-02-2014, 13:15:57 »
Ik hoef het niet te beluisteren Lo omdat ik dat heus wel gehoord had, bedoelde ik dus..

Anywayz, ik zie wel wat in een klapper met Sofie eruit.  >:D

Blijf Aaf plausibeler vinden maar misschien ga ik voor Sofie, puur omdat het wel een leuk shock effect teweeg zou brengen.  ::hypocriet::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #283 Gepost op: 3-02-2014, 14:17:10 »
Als Susan niet de mol is, ligt het misschien nog het meest voor de hand dat Tygo er uit vliegt. Die lijkt echt geen twijfel meer te hebben en vol voor haar te gaan. Bij de test hoor je geen verdenking van hem, alleen de opmerking dat je er ook uit kunt gaan als je op de goede mol zit. Tijdens de opdrachten wordt echter wel heel duidelijk dat hij overtuigd is van Susan. Hij zit zelfs al in het stadium dat hij meer bezig is om anderen maar niet op het spoor van Susan te zetten, dan met de mol vinden. Houdt liever zijn mond over een verdachte actie van Susan, dan dat hij de opdracht laat slagen. Probeert iedereen verdacht te maken, behalve Susan.

Denk eigenlijk niet dat hij z'n antwoorden voor de test nog spreidt over meerdere mensen. Die indruk geeft hij niet, iig. Of laat ik het anders zeggen: als Tygo er uit gaat de volgende keer, stap ik zelf waarschijnlijk van Susan af als mol. Dat geldt niet of iig een stuk minder als bijv. Sofie of zelfs Aaf moet vertrekken.
Tja, tenzij de boel natuurlijk echt enorm vertroebeld wordt door een overvloed aan jokers, vrijstellingen, enzovoort...

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 3-02-2014, 14:24:15 »
Als Susan niet de mol is, ligt het misschien nog het meest voor de hand dat Tygo er uit vliegt. Die lijkt echt geen twijfel meer te hebben en vol voor haar te gaan.

Het punt is dat er sws andere dingen meespelen:
1. Hoezeer spreiden de anderen, in hoeverre zitten zijn wel/niet op de juiste mol?
2. Maken ze hun test geconcentreerd of niet (blijkt al 2x fout gegaan te zijn nu al zegt dat niets over of die kandidaten wel of niet goed zaten).
3. Hoe snel iedereen de test maakt in geval van ex aequo
4. Meest belangrijk: In hoeverre Susan in dat geval dingen samen heeft gedaan of heeft gedeeld met de juiste mol? In afl 5 zaten bijv. een aantal groepsopdrachten, waarin iig een paar vragen ook per toeval goed beantwoord konden zijn.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 3-02-2014, 14:34:40 »
Tygo er uit gaat de volgende keer
Ja ik zie dit meer en meer als de grootste kanshebber. Bij de komende aflevering niemand en dan de volgende keer begint het met executie Sofie en aan het einde (na een reisje) een vertwijfelde Tygo. Zo kan de edit toch nog wat spelen met alle afgegeven verdenkingen want dat zijn er wel heel erg veel op dit ogenblik. Kandidaten als Tygo en Sofie willen ze vast dolgraag laten overwinteren om te voorkomen dat er kijkers afhaken wiens favoriete kandi weg is en dus de animo om weken later weer in te haken naar een dieptepunt gaat. Mooie van Pippi ;) ::ok::

Offline Chillin

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 3-02-2014, 15:09:48 »
nee, dat is denk ik niet zo..

de vaste volgorde is altijd die van de eerste aflevering.

Je gaat naar de voorste rij:
A. als je de afvaller bent
B. om een mooie verdeling van de opstelling te houden

Dus als de afvaller al op de voorste rij zit dan hoeft er verder alleen maar alleen maar geschoven te worden voor de mooie opstelling.

Iedereen kan dan nog mol of finalist zijn, of ze nu in de voorste of in de achterste rij zitten.

Nou ik denk dat het nog praktischer in elkaar zit.. Het is op volgorde van grootte van de mensen. Als je kijkt naar de verdeling van groottes klopt het nl precies met dat schema wat er al bestond:

sofie
daphne
aaf
jennifer
maurice
owen
freek
tygo
susan
jan-willem

Met een afronding waarbij er meer mensen voor zitten dan achter bij een ongelijk aantal. Ik ben bang dat dit slechts puur voor een goed camerabeeld is.. (volgende aflevering is dan dus 3 voor, 3 achter. Met vooraan Sofie, Aaf en Freek. Achteraan Tygo, Susan, Jan-Willem)

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 3-02-2014, 15:31:45 »
Ik heb geen idee wie eruit gaat, maar ik houd er rekening mee dat het uitzenden van de executie naar het begin van de volgende aflevering wordt getild (na de OS dus), als cliffhanger.

Dit zou dan wel een hoop gedoe geven bij de officiële WIDM-app, want valt in aflevering 6 nu wel of niet iemand af? Bovendien kun je maar één kandidaat als afvaller kiezen, terwijl er in aflevering 7 (of nog later) dan twee exits zijn?

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 3-02-2014, 15:44:36 »
hoop gedoe
Valt mee, komt vaker voor 8). Je hebt dan gewoon 2 kansen. Vraag het de pool-makers maar na, wordt allemaal simpel geimplementeerd ::ok::.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #289 Gepost op: 3-02-2014, 19:12:10 »
Valt mee, komt vaker voor 8). Je hebt dan gewoon 2 kansen. Vraag het de pool-makers maar na, wordt allemaal simpel geimplementeerd ::ok::.
fijn is anders, maar klopt, kan zo aangepast worden. Maar het liefst zo simpel mogelijk voor de pool ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 3-02-2014, 20:50:03 »
Dit zou dan wel een hoop gedoe geven bij de officiële WIDM-app, want valt in aflevering 6 nu wel of niet iemand af? Bovendien kun je maar één kandidaat als afvaller kiezen, terwijl er in aflevering 7 (of nog later) dan twee exits zijn?

Inderdaad, door de app denk ik dat ze donderdag wel gewoon een afvaller laten zien. Het zou raar zijn als ze 2 vragen maken met "wie valt er als eerst af" en "wie valt er als tweede af" ofzo

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 4-02-2014, 10:14:42 »
de app
Maar is daar de optie "Niemand" niet beschikbaar dan ???

Want ik heb vannacht gedroomd dat bij de nieuwe enveloppenopdracht de optie zit "executie schuift een aflevering op" en dat er dus 2 gaan in 1 executie NA de OS ::slaap::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 4-02-2014, 10:26:16 »
Ik heb net even voor het eerst de test gedaan maar in vraag 7, 8 en 9 is dit de optie dus nu ben ik helemaal zeker ::tandpastasmiley:: ;D

In aflevering 6 is geen afvaller

Heb het net in de .com pool ook even aangepast, er was pas 1 die ook Niemand had ingevuld (Pippi zeker) dus dat wordt punten scoren ::super:: ::super:: ::super::
« Laatst bewerkt op: 4-02-2014, 10:28:19 door Lo »

Offline E-ri-Q

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #293 Gepost op: 4-02-2014, 11:05:08 »
Ik heb net even voor het eerst de test gedaan maar in vraag 7, 8 en 9 is dit de optie dus nu ben ik helemaal zeker ::tandpastasmiley:: ;D

Heb het net in de .com pool ook even aangepast, er was pas 1 die ook Niemand had ingevuld (Pippi zeker) dus dat wordt punten scoren ::super:: ::super:: ::super::

Het klinkt op zich redelijk overtuigend dat er niemand zal afvallen, maar kun je me dan uitleggen hoe dit feit terugkomt in de muzikale aanwijzing?

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 4-02-2014, 11:17:41 »
uitleggen hoe dit feit terugkomt in de muzikale aanwijzing?
Nee dat moet Pippi maar even doen, het is haar vondst 8) ;)

Maar was toch iets met Road tripping, dus ze gaan met z'n allen verder reizen, had Art ook al gezegd, dat ze velerlei bestemmingen zouden aandoen ::hand::

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 4-02-2014, 11:28:59 »
Nja erg ver gaan ze nog niet trippen voor nu aangezien we sws de opdracht in Vigan nog krijgen.
En evt in de windturbines, als dat idd een opdracht is.  :D

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 4-02-2014, 11:56:35 »
trippen
Nee precies, dus als afl. 6 voorbij is gaan ze trippen ipv. executeren. Dan zegt Art "dit kan ook anders", staat op en zegt dan dat een kandidaat de envelop heeft gekozen dat de executie opschuift en dat ze eerst gaan roadtrippen, dan in afl. 7 doen ze hun opdrachten, vliegen wellicht nog naar dat eiland van die backpackers, en dan gaan er 2 uit ::zwaaisip:: ::zwaaisip::

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #297 Gepost op: 4-02-2014, 13:59:33 »
Maar Lo heeft voor het eerst de test gedaan, zat die optie dan niet gewoon in elke test? In dat geval kunnen we er helemaal niets mee natuurlijk.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 4-02-2014, 14:25:02 »
"Niemand" is altijd al een optie geweest, dus het zegt niets.

Het gaat mij ook niet om aflevering 6, maar om aflevering 7 waar dan 2 afvallers zouden zijn. Technisch gezien kan het natuurlijk prima geregeld worden in die app, maar het lijkt me gewoon heel raar als we een vraag krijgen "wie is afvaller 1" en "wie is afvaller 2".

En ik zie de link ook niet met de muzikale aanwijzing.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 4-02-2014, 15:18:13 »
"wie is afvaller 1" en "wie is afvaller 2"
Nee dat hoeft ook niet te gebeuren, in het verleden had je wel eens 2 kansen dus bijv. goed als je afvaller 1 getest hebt maar ook de ander even goed. Hoe dan ook lijkt het me niet zo moeilijk allemaal hoor ::) ::regenboog::