Moeilijk deze keer, als ik naar de afvallers kijk dan kunnen Tygo en Sofie afvallen vanwege Jennifer en Sofie en Freek vanwege Aaf.
Als ik dan kijk naar de overtuiging van Tygo ('Susan is echt de mol') dan lijkt hij moeilijk te kunnen gaan nu. Aan de andere kant had hij al eerder zo'n zelfde soort overtuiging op Sofie dus stapt wel snel over.
Sofie kan op zich even makkelijk gaan want iedereen zit op haar maar ze geeft wel consequent aan dat Susan (met alleen Tygo) haar mol is dus zou er weer een bijkomen die zeker de mol niet is.
Susan zou zelf best kunnen gaan, sterker nog, er is een kleine hint op: zodra kandidaten zeggen 'die en die zijn zeker de mol niet' dan gaan ze... dat was zo bij Jen en Aaf. Susan is de enige die dit zo duidelijk zegt. Alle drie de dames gaven dit in elk geval bij JW aan dus die is dan de mol.
Toch kan JW zelf nu ook goed gaan aangezien hij door al zijn afvallers heen is dus wat moet hij nu
Beste exitmoment van de serie voor hem.
Freek kan nu ook prima gaan: hij is al aangewezen als kandidaat door Aaf en zit zelf op 2 personen waarvan we door het verdenkingenlijstje ook al weten dat ze de mol niet zijn: Sofie en Tygo.
Moeilijk zat dus. Ik gok er dan maar op dat het 1 van de 3 is die al uitgesloten is als mol: Freek , Sofie of Tygo waarbij de laatste 2 moeilijker kunnen vanwege Susan. Dus dan ga ik maar voor
Freek...
Als je rekening houdt met de theorie dat Tygo vlak voor de finale moet afvallen dan is het alleen eerder 'nodig' dat
Sofie nu gaat. Dan krijgt Freek de schrik van zijn leven en switcht naar Susan zodat iedereen op Susan zit en Tygo 'veilig' naar huis kan. Dat klopt ook met de muzikale hint (bluf-Sofie bluft de vrijstelling van Freek weg).
In elk geval een topverdachte weg dus