Poll

Wie is de afvaller de komende aflevering?

Freek Bartels
1 (1.5%)
Sofie van den Enk
3 (4.6%)
Susan Visser
2 (3.1%)
Tygo Gernandt
57 (87.7%)
niemand
2 (3.1%)

Totaal aantal stemmen: 64

Auteur Topic: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?  (gelezen 129156 keer)

Offline Supernova

• Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #380 Gepost op: 11-02-2014, 12:41:01 »
Misschien dat ik nog van gedachten verander, maar op dit moment denk ik Sofie.
Ik las net iets over een promo op tv waarin afvallers getoond werden en JW en Tygo na de afvallers kwamen. Da's wel erg obvious lijkt me.

Daarnaast denk ik nog steeds niet dat de afleveringstitels op afvallers slaan, ik zou het iig vrij onzinnig vinden om daarvoor twee hints te geven. Aan het einde moeten er toch wat Molhints aan de kijker getoond worden, die interesseert het sws niet wie er als volgende afvalt. Dat is puur voor de speurders.

Ook werd Sofie nu voor het eerst duidelijk kandidaatser neergezet, en zit de edit nog flink op JW.
En het zou het gewoon lekker spannend houden (al ben ik nog steeds geen fan van JW maar goed, ik heb liever een serie die tot het einde spannend blijft.  ;))
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #381 Gepost op: 11-02-2014, 15:32:18 »
Ik ben toch geswitcht van Sofie naar JW, door de muzikale aanwijzing eigenlijk. Heb het gevoel dat het meer op hem slaat.

Offline mnoon16

• Forumlid
« Reactie #382 Gepost op: 11-02-2014, 17:04:24 »
Ik denk dat er niemand af valt. Vijf op een rij slaat er dan denk ik op dat ze overblijven met z'n vijfen. Dat andere lijkt me (omdat het er in de afleveringen er ook zo dik bovenop licht) minder waarschijnlijk.

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #383 Gepost op: 11-02-2014, 17:06:19 »
Ik denk dat er niemand af valt. Vijf op een rij slaat er dan denk ik op dat ze overblijven met z'n vijfen. Dat andere lijkt me (omdat het er in de afleveringen er ook zo dik bovenop licht) minder waarschijnlijk.

Maar dat is niet echt logisch, want er moeten namelijk nog 2 mensen afvallen voor de finale, dus in aflevering 7 en 8.
I will follow my inner gold

Offline mnoon16

• Forumlid
« Reactie #384 Gepost op: 11-02-2014, 17:21:09 »
Maar dat is niet echt logisch, want er moeten namelijk nog 2 mensen afvallen voor de finale, dus in aflevering 7 en 8.

Nee klopt. Maar in shet seizoen met Inge als mol waren er ook 4 finalisten en in seizoen elf begonnen ze aflevering 9 ook met vier personen. Of er gaat in 7 niemand uit en in 8 twee.

« Reactie #385 Gepost op: 11-02-2014, 18:46:13 »
Nee klopt. Maar in shet seizoen met Inge als mol waren er ook 4 finalisten en in seizoen elf begonnen ze aflevering 9 ook met vier personen. Of er gaat in 7 niemand uit en in 8 twee.

Of het logisch is of niet, ik stem toch voor een afvaller. Natuurlijk is dat zonde van de groep, maar die komt in de slotaflevering (10) toch wel bij elkaar. Het is nu puur Wie Is De Mol en het zou wel prettig (al is het voor mezelf) zijn om een potentiele mol af te strepen. Dat is nu nog niet één keer gebeurd. Maurice had ik al geen mol gedachte bij, Owen was te veel met het spel bezig dat hij ook af viel. Vanaf aflevering 2 ben ik op JW, Susan en Freek (afwisselend maar ook niet vergetend) gaan zitten. Toen ging Daphne eruit, had haar ook nog niet helemaal weggestreept maar met dat rode scherm aan het begin kon ik dat wel min of meer uitsluiten. Jennifer, als ik haar al heb verdacht dan is dat echt maar een kleine verdenking geweest onder het mom: niets is wat het lijkt. Met Aaf ging nog een "jij bent het totaal niet" kandidate weg.

Sofie heb ik aan het begin verdacht, ze kwam ook heel verdacht over, maar dat heb ik de laatste 3 afleveringen een beetje laten varen. Tygo heb ik geen moment MOL gevoel bij gehad. Als dat de komende 2 afleveringen de afvallers worden, ga ik een niet zo fijne finale in. Dan staan er 3 potentiele mollen die ik alle drie inmiddels heel sterk verdenk.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #386 Gepost op: 12-02-2014, 04:05:47 »

Als dat de komende 2 afleveringen de afvallers worden, ga ik een niet zo fijne finale in. Dan staan er 3 potentiele mollen die ik alle drie inmiddels heel sterk verdenk.

Juist wel fijn! Eindelijk dan een écht spannende finale, ik hoop er op  ::ok::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #387 Gepost op: 12-02-2014, 16:43:53 »
geswitcht van Sofie
Ben juist naar Sofie geswitcht. Ik zie het dit keer als heel eenvoudige hint; Blof = bluf = Sofie al zou Tygo dan kunnen maar ik heb nu eenmaal nog dat beeld van Sofie die de vrijstelling van Freek afbluft zo duidelijk voor me ::bravo:: ::schaam:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #388 Gepost op: 12-02-2014, 17:31:20 »
Ik weet niet of het een spoiler is of niet maar dat promo filmpje. 'De mol gaat door na de olympische spelen'.

Dan zie je op volgorde alle afvallers.
Daarna worden de speler die nog in het spel zitten. Mijn gevoel zegt me dat eerst de 2 volgende afvallers getoont worden. (Jan willem en dan tygo). Maar meer als een gevoel / wens is het niet. Dus volgende afvaller jan willem dan tygo.

Maar hoe zouden de overige 3 dan getoont worden. Iemand daarover een gedachte? <- deze vraag hoort niet hier he.... Sorry ga kijken waar dan.

Heb het promofilmpje nog niet gezien, maar toch ben ik het met je eens. Ik baseer me alleen op de allereerst intro van aflevering 1. De enveloppen. Je zag meteen de namen van Freek, Susan en Sofie heel duidelijk. Het gaat er naar mijn idee steeds meer naar uit zien dat dat toch al de grote hint uit de eerste aflevering is, die drie personen zijn de finalisten. Aan het begin dacht iedereen dat dit veel te makkelijk was, maar nu deze drie er nog steeds in zitten, wordt het steeds aannemelijker dat dit inderdaad de drie finalisten zijn. Als daar nu nog een promofilmpje bij komt die hier ook naar zou wijzen, bevestigd dat mijn vermoeden alleen maar.

Als dit inderdaad waar zou zijn, is dit wel erg jammer voor de JW-tunnelaars  ::rofl::

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #389 Gepost op: 12-02-2014, 17:35:14 »
Overigens is die volgorde in dat filmpje anders.

Eerst zie je de afvallers tot nu toe
Dan zie je JW nog wat zeggen
En dan Tygo - Susan - JW - Sofie - Freek

Na Freek komt DE MOL in beeld, dus ik zie dit weer als een mooie aanwijzing in mijn Freektunnel.

Die eerste JW telt dan neem ik aan niet in de "afvaltheorie" (mocht het er een zijn).

Dus dan zouden Tygo en Susan komende afleveringen afvallen...

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #390 Gepost op: 12-02-2014, 19:15:50 »
Linkje naar de promo?

Offline Bartmol1

• Forumlid
« Reactie #391 Gepost op: 13-02-2014, 00:49:23 »
Ik denk Freek. Die lijkt zo onzeker steeds en oprecht verrast door onverwachte wendingen.

Offline Newbee

• Forumlid
« Reactie #392 Gepost op: 13-02-2014, 11:01:51 »
Ik zag de promo gisteren weer voorbij komen en inderdaad jw zit er 2x in.... Gelijk na de afvallers (hij zegt dan 'de mol doet goede zaken') en vervolgens tygo, susan, jw weer, sophie en freek in een flits. Hummm zou jw teruggekocht kunnen worden? Hahahaha ja ik zit compleet in de afvallerstheorietunnel. ;)
Inderdaad die namen op de envelop in afl 1 vind ik ook nogsteeds TE toevallig.
Kan nog geen link vinden sorry! Als ik hem vind plaats ik hem.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #393 Gepost op: 14-02-2014, 15:47:43 »
Wat gek. Hier op de poll staat Freek onderaan maar in de pool staat hij nummer 1 als kandidaat afvaller ??? ::)

Tygo is de volgende afvaller. Hij blØft dat hij een vaarbewijs heeft.
Ja dat zou dus ook kunnen. OK, hij of Sofie. JW zou fijn zijn om schoon schip te maken met mijn molverdenkingen ::rofl:: ;D

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #394 Gepost op: 14-02-2014, 16:23:39 »
Wat gek. Hier op de poll staat Freek onderaan maar in de pool staat hij nummer 1 als kandidaat afvaller ??? ::)
Er zit een verschil in verdenkingen en verwachting tussen de zeer actieve forummers en wat minder active forummers. Daarnaast vast ook mensen die iets ingevuld hebben en daarna van mening veranderen.

In verhouding met de pool staat Tygo hier bijvoorbeeld ook best hoog.

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #395 Gepost op: 15-02-2014, 12:27:43 »
en vervolgens tygo, susan, jw weer, sophie en freek in een flits.

als dit de volgorde wordt bij de executie is de volgende afvaller of JW of Sofie.

In verband met de muzikale aanwijzing zou het Sofie dan zijn (bluf)
In verband met 5 op een Rij zou het weer JW of Sofie kunnen  zijn:
JW ivm 5x afvaller voorspellen
Sofie ivm 5x als enige op dezelfde rij van executie zijn blijven zitten

NB mijn theorie van afvallen zegt dat er altijd iemand op de voorste rij gaat afvallen..
tot nu toe zitten er bij een oneven aantal personen altijd meer op de voorste rij, dus is JW naar de voorste rij verplaatst ivm 5x voorspellen

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #396 Gepost op: 15-02-2014, 13:27:39 »
Sofie ivm 5x als enige op dezelfde rij van executie zijn blijven zitten
Ja maar ik las juist Sofie aangezien zij 5x haar scherm kreeg te zien (groen dus).

Aangaande jouw theorie van afvallen weet je het niet van tevoren want weet je nog niet wie waar gaat zitten zeker (tenzij het in de vooruitblik is) ???

Sofie gaat wel bijna altijd op de voorste rij zitten...

Hoezo 'JW naar de voorste rij verplaatst', zijn 'natuurlijke' plek is in elk geval achteraan. Maar misschien zitten ze wel alle '5 op een rij' nu en is er geen voor en achter meer.

In verband met de muzikale aanwijzing zou het Sofie/Tygo zijn (bluf), met verdachtenlijstje Sofie aangezien iedereen op haar zit, in verband met 5 op een rij zou het JW of Sofie zijn en ivm op voorste rij van executie Sofie dus dat is wel erg vaak Sofie ::) ;)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #397 Gepost op: 15-02-2014, 13:34:31 »
In verband met de muzikale aanwijzing zou het Sofie/Tygo zijn (bluf), met verdachtenlijstje Sofie aangezien iedereen op haar zit, in verband met 5 op een rij zou het JW of Sofie zijn en ivm op voorste rij van executie Sofie dus dat is wel erg vaak Sofie ::) ;)

Daarom hoop ik ook nu Sofie een neusje heeft voor de zwarte vrijstelling, zij de witte vrijstelling zal vinden om zo meteen in de finale te geraken  ::hypocriet:: Tygo bløfte bij de herexamenopdracht dat hij de lijst twee maanden geleden al had gekregen, Tygo bløfte dat hij een vaarbewijs had. Gezien ze bij Jennifer ook terugblikken op een actie van haar uit een eerdere aflevering, zie ik juist Tygo vertrekken. Dat past al helemaal indien Freek de mol is, want dan zitten Sofie en Suus goed. Dus dan moet Tygo nu en Jan-Willem in aflevering 8 eruit gaan. Mocht Suus de mol zijn dan vliegt Jan-Willem er eerder nog uit. Maar ik kan de hint niet zo sterk naar hem uitleggen anders dan de tekst. Terwijl de hints vaak in de titel en artiest zitten of trivia op Wikipedia  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #398 Gepost op: 15-02-2014, 13:55:18 »
past al helemaal indien Freek de mol is, want dan zitten Sofie en Suus goed. Dus dan moet Tygo nu en Jan-Willem in aflevering 8 eruit gaan

Nee dit stukje klopt volgens mij niet. Ten eerste zitten Sofie en Suus dan fout want die testen op Tygo ipv. Freek. Verder vermoed ik dat het nu of nooit is voor JW: of hij gaat nu of hij gaat nooit en haalt de finale. Ook ivm de spoilering
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Er zijn best wel wat hints naar JW als afvaller dus ik verkoop op Molbeurs.com mijn aandelen maar koop ze weer terug als hij deze ronde overleeft... spannend, van mij mogen ze vanavond uitzenden :D :P

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #399 Gepost op: 15-02-2014, 14:10:08 »
nog mooier inderdaad: Sofie heeft nu 5x groen scherm gezien

TYGO(4)
SUSAN(3)   
JAN WILLEM(3)   
SOFIE(5)   
FREEK(4)

echter, Freek is de enige die tot nu toe 4x zonder onderbreking zijn groene scherm heeft gezien.. misschien volgende week het 5e scherm maar dan rood?