Poll

Wie is de afvaller de komende aflevering?

Freek Bartels
1 (1.5%)
Sofie van den Enk
3 (4.6%)
Susan Visser
2 (3.1%)
Tygo Gernandt
57 (87.7%)
niemand
2 (3.1%)

Totaal aantal stemmen: 64

Auteur Topic: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?  (gelezen 129084 keer)

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller de komende aflevering?
« Reactie #480 Gepost op: 4-03-2014, 18:33:52 »
In aflevering 1 zie je de man in de boot de enveloppen bezorgen. Er zijn 7 enveloppen.

-Freek heeft er één naar Jennifer gestuurd
-Aaf heeft er één naar Daphne gestuurd
-Tygo heeft er twee naar Susan gestuurd
-Sofie heeft er één naar Susan verstuurd
- Jennifer heeft er één naar Sofie gestuurd
-Susan heeft er één naar Freek gestuurd

De boot gaat langs drie eilandjes:
-Op eilandje 1 levert hij één envelop af
-Op eilandje 2 levert hij twee enveloppen af

-Voor hij naar eiland 3 vaart heeft hij nog vier enveloppen o.a.die van Suus, Freek en Sofie die duidelijk in beeld worden gebracht.

Dan zie je dat hij vervolgens maar twee enveloppen bij eilandje 3 in de bus doet. Dat betekent dat er twee niet gepost zijn. Dat zijn de enveloppen van de mensen die de finale niet gehaald hebben denk ik. Dat kan dus de envelop aan Jennifer of Daphne zijn. Maar dat betekent ook dat of één van de enveloppen aan Suus, Sofie of Freek niet bezorgd is en één van deze drie de finale niet heeft gehaald. Susan staat op drie enveloppen en kan het dus niet zijn. Sofie en Freek kunnen het nog wel zijn.

Ik denk zelf dat Freek voor de finale af gaat vallen omdat hij op de verkeerde mol zit en ik vermoed dat hij zijn envelop niet naar Jennifer heeft gestuurd. Alleen de enveloppen van de finalisten worden gepost en er zijn vijf enveloppen van de zeven gepost. Van Aaf zie je in beeld dat ze er echt Daphne opschrijft. Bij Freek zie je alleen dat hij Jennifer op het blaadje schrijft niet op de envelop. Misschien heeft hij er wel Sofie opgezet en glashard tegen Sofie gelogen. Dan zou de envelop van Aaf aan Daphne dus niet bezorgd zijn omdat Daphne eruit ligt. Het lijkt mij dus logischer dat Freek de finale niet haalt en Sofie wel ::vergroot::.

Dat betekent dat JW of Tygo nog voor Freek af zal vallen. Ik denk dat JW afvalt omdat die op Sofie zit en Tygo op Susan (Susan=de mol). ::)

« Laatst bewerkt op: 4-03-2014, 21:14:40 door Lonneke14 »

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
« Reactie #481 Gepost op: 4-03-2014, 19:17:30 »
In aflevering 1 zie je de man in de boot de enveloppen bezorgen. Er zijn 7 enveloppen.

...

Dat betekent dat JW of Tygo nog voor Freek af zal vallen. Ik denk dat JW afvalt omdat die op Sofie zit en Tygo op Susan (Susan=de mol). ::)

Mooie theorie  ::ok::
I will follow my inner gold

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #482 Gepost op: 4-03-2014, 19:35:32 »

-Freek heeft er één naar Jennifer gestuurd
-Aaf heeft er één naar Daphne gestuurd
-Tygo heeft er twee naar Susan gestuurd
-Sofie heeft er één naar Susan verstuurd
- Jennifer heeft er één naar Sofie gestuurd
-Susan heeft er één naar Freek gestuurd

De boot gaat langs drie eilandjes:
-Op eilandje 1 levert hij één envelop af
-Op eilandje 2 levert hij twee enveloppen af

-Voor hij naar eiland 3 vaart heeft hij nog vier enveloppen o.a.die van Suus, Freek en Sofie die duidelijk in beeld worden gebracht.

Dan zie je dat hij vervolgens maar twee enveloppen bij eilandje 3 in de bus doet. Dat betekent dat er twee niet gepost zijn. Dat zijn de enveloppen van de mensen die de finale niet gehaald hebben denk ik. Dat kan dus de envelop aan Jennifer of Daphne zijn. Maar dat betekent ook dat of één van de enveloppen aan Suus, Sofie of Freek niet bezorgd is en één van deze drie de finale niet heeft gehaald. Susan staat op drie enveloppen en kan het dus niet zijn. Sofie en Freek kunnen het nog wel zijn.

Ik denk zelf dat Freek voor de finale af gaat vallen omdat hij op de verkeerde mol zit en ik vermoed dat hij zijn envelop niet naar Jennifer heeft gestuurd. Alleen de finalisten krijgen de envelop toegestuurd en er zijn vijf enveloppen van de zeven gepost. Van Aaf zie je in beeld dat ze er echt Daphne opschrijft. Bij Freek zie je alleen dat hij Jennifer op het blaadje schrijft niet op de envelop. Misschien heeft hij er wel Sofie opgezet en glashard tegen Sofie gelogen. Dan zou de envelop van Aaf aan Daphne dus niet bezorgd zijn omdat Daphne eruit ligt. Het lijkt mij dus logischer dat Freek de finale niet haalt en Sofie wel ::vergroot::.

Geen idee waar je deze info vandaan haalt, maar het aantal verstuurde enveloppen kwam toch echt overeen met het aantal bezorgde enveloppen...

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #483 Gepost op: 4-03-2014, 20:00:56 »
Ik zou lekker voor Sofie gaan hoor. Ik vond het meerendeel van de aanwijzingen net zo duidelijk als deze keer. Waar ik vooral over twijfel is of er 1 of 2 mensen uit zullen vliegen.

Als hij op Sofie slaat is het mijns inziens een regelrechte spoiler. De andere hints waren toch echt wel wat ingewikkelder. Bij Daphne leek het Aaf maar moest je het maatje van Aaf hebben en bij Jennifer sloeg het op iets uit aflevering 1 enz.
Ik weet de uitleg niet, maar ik denk iig níet Sofie. Susan en Freek is finalemateriaal en Tygo zal nog een rondje verder gaan (backpackers). Blijft over Jan-Willem ::zwaai::.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #484 Gepost op: 4-03-2014, 21:07:54 »
Geen idee waar je deze info vandaan haalt, maar het aantal verstuurde enveloppen kwam toch echt overeen met het aantal bezorgde enveloppen...

Er zijn inderdaad zeven enveloppen verstuurd maar de man in de boot post er maar vijf van de zeven (hij heeft er dus wel zeven bij zich). Deze info kun je gewoon in afl. 1 aan het begin zien.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2014, 21:12:24 door Lonneke14 »

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #485 Gepost op: 4-03-2014, 22:49:00 »
Dat klopt niet.
Er zijn 7 enveloppen en vier brievenbussen. Ze worden allemaal gepost:
De man in de boot levert bij brievenbus 1 één enveloppe af, bij brievenbus 2 twee enveloppen (die aan Daphne ligt bovenop).Bij brievenbus 3 heeft hij er vier en hij sorteert ze daar alsof er inderdaad een bedoeling is welke enveloppe in welke brievenbus moet. Hij doet maar twee enveloppen in deze brievenbus. Dat zien we niet in beeld maar hij vaart weer weg en gaat naar de volgende brievenbus. Bij brievenbus 4 doet hij de laatste twee enveloppen in de bus en die aan Sofie ligt bovenop.

Tygo zegt wel dat hij zijn tweede enveloppe ook aan Suus heeft gestuurd maar dat hebben we niet gezien en tja Tygo is Tygo.

Alle enveloppen die zijn opgestuurd zijn veilig en komen aan in aflevering 9.De enveloppen van de finalisten levert alleen meer rente op.

Ik heb het nog eens bekeken en er zijn inderdaad vier brievenbussen in beeld. Maar bij de derde brievenbus zien we niet dat de man in de boot de enveloppen daadwerkelijk post. Je ziet hem inderdaad wegvaren. Waarschijnlijk zijn daar dan ook twee enveloppen gepost. Dan kan hier dus niet veel uit geconcludeerd worden verder (dacht even dat ik iets ontdekt had haha). Wel opvallend dat we bij deze brievenbus het posten niet te zien krijgen.

In afl.9 zullen de kandidaten wel ieder naar een eigen stukje eiland gaan zodat je vier eilandjes krijgt aangezien de enveloppen op vier verschillende punten gepost werden. Worden de enveloppen daarom niet naar één punt gestuurd maar naar vier verschillende? Misschien gebeurt er nog wat mee of zo. Zou er toch een finale met vier mensen zijn?

Waarom worden dan juist de enveloppen van Sofie, Suus en Freek zo duidelijk getoond, dat kan haast geen toeval zijn.Freek dan toch naar de finale?

Ik heb toch het idee dat er meer valt af te leiden uit de manier waarop de enveloppen gepost worden...
« Laatst bewerkt op: 4-03-2014, 22:55:03 door Lonneke14 »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #486 Gepost op: 4-03-2014, 22:54:01 »
Waarom worden dan juist de enveloppen van Sofie, Suus en Freek zo duidelijk getoond, dat kan haast geen toeval zijn.Freek dan toch naar de finale?

Juist omdat deze drie enveloppen direct zo duidelijk in beeld kwamen heeft het me er lang van weerhouden om voor deze drie finalisten te kiezen. Nu denk ik toch dat Tygo en Jan-Willem de finale niet gaan halen.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #487 Gepost op: 4-03-2014, 22:56:17 »
Ik ga het ook denken Heinz... :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #488 Gepost op: 4-03-2014, 23:15:19 »
Juist omdat deze drie enveloppen direct zo duidelijk in beeld kwamen heeft het me er lang van weerhouden om voor deze drie finalisten te kiezen. Nu denk ik toch dat Tygo en Jan-Willem de finale niet gaan halen.

Denk het ook.
Met name gebaseerd op het extra materiaal van afl 7 en hoe ze zich daar uitdrukken.
JW klonk iig wel erg beteuterd over zijn gemiste Mol-ontmaskeringskans, en leek Susan daarvan de schuld te geven.  :P
« Laatst bewerkt op: 4-03-2014, 23:45:11 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #489 Gepost op: 4-03-2014, 23:44:21 »
Of het nou Susan is of Freek, Jan-Willem zit (nog) niet goed. En omdat hij lijkt te balen van de groepsvrijstelling in het extra beeldmateriaal...

Jan-Willem.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline jayah

• Forumlid
  • 🤭🤭
« Reactie #490 Gepost op: 4-03-2014, 23:47:02 »
Wat is er met de enveloppen van Daphne en Owen gebeurd?

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #491 Gepost op: 4-03-2014, 23:47:37 »
Wat is er met de enveloppen van Daphne en Owen gebeurd?

Die hebben ze mee naar huis genomen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #492 Gepost op: 5-03-2014, 00:08:57 »
Ik heb sinds het begin van de drie enveloppen die drie in de pool meegenomen, dus ik ga pooltechnisch voor Jan-Willem of Tygo. Aangezien Jan-Willem het had over in de ogen van Art lang kunnen terugkijken voor de verandering denk ik dat Jan-Willem gaat, maar aangezien elke executie dit seizoen anders is dan anders zie ik Tygo ook afvallen net voor het finalespel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #493 Gepost op: 5-03-2014, 00:29:11 »

Ik wilde het ook niet geloven, maar roep het ondertussen alweer een tijdje... De grote hint die ze vaak hebben in de eerste aflevering lijken we in eerste instantie gemist te hebben doordat hij zo obvious is...

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #494 Gepost op: 5-03-2014, 10:45:39 »
Wie er ook afvalt, het levert ons meer dan waarschijnlijk een beter idee op wie de mol (niet) is:

Valt Sofie of Tygo af, dan daalt de kans van Susan als mol
Valt J-W, Susan of Freek af, dan daalt de kans van Sofie als mol.
klaar voor de strijd

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #495 Gepost op: 5-03-2014, 14:28:10 »
...
Valt J-W, Susan of Freek af, dan daalt de kans van Sofie als mol.

De kans van Sofie als Mol is al 
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 5-03-2014, 14:33:28 »
Dat denk ik ook, maar dan wordt het officieel bevestigd.
klaar voor de strijd

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #497 Gepost op: 5-03-2014, 20:26:16 »
als Sofie afvalt volgende keer maakt zij vijf op rij vol..

dit is gebaseerd op de setting van de eerste executie.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2014, 20:29:17 door missmolly »

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #498 Gepost op: 5-03-2014, 20:40:41 »
Zou toevallig zijn, niet meer dan dat. Ze wisten toen niet dat de voorste 5 af zouden vallen.

Offline Molle Pietje

• Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Wie valt er morgen af met nog 5 te gaan en waarom??
« Reactie #499 Gepost op: 5-03-2014, 21:10:57 »
Ik denk susan.
Zeer kandidaats geopereerd...geen molsaktie !!