In aflevering 1 zie je de man in de boot de enveloppen bezorgen. Er zijn 7 enveloppen.
-Freek heeft er één naar Jennifer gestuurd
-Aaf heeft er één naar Daphne gestuurd
-Tygo heeft er twee naar Susan gestuurd
-Sofie heeft er één naar Susan verstuurd
- Jennifer heeft er één naar Sofie gestuurd
-Susan heeft er één naar Freek gestuurd
De boot gaat langs drie eilandjes:
-Op eilandje 1 levert hij één envelop af
-Op eilandje 2 levert hij twee enveloppen af
-Voor hij naar eiland 3 vaart heeft hij nog
vier enveloppen o.a.die van Suus, Freek en Sofie die duidelijk in beeld worden gebracht.
Dan zie je dat hij vervolgens maar
twee enveloppen bij eilandje 3 in de bus doet. Dat betekent dat er twee niet gepost zijn. Dat zijn de enveloppen van de mensen die de finale niet gehaald hebben denk ik. Dat kan dus de envelop aan Jennifer of Daphne zijn. Maar dat betekent ook dat of één van de enveloppen aan Suus, Sofie of Freek niet bezorgd is en één van deze drie de finale niet heeft gehaald. Susan staat op drie enveloppen en kan het dus niet zijn. Sofie en Freek kunnen het nog wel zijn.
Ik denk zelf dat Freek voor de finale af gaat vallen omdat hij op de verkeerde mol zit en ik vermoed dat hij zijn envelop niet naar Jennifer heeft gestuurd. Alleen de enveloppen van de finalisten worden gepost en er zijn vijf enveloppen van de zeven gepost. Van Aaf zie je in beeld dat ze er echt Daphne opschrijft. Bij Freek zie je alleen dat hij Jennifer op het blaadje schrijft niet op de envelop. Misschien heeft hij er wel Sofie opgezet en glashard tegen Sofie gelogen. Dan zou de envelop van Aaf aan Daphne dus niet bezorgd zijn omdat Daphne eruit ligt. Het lijkt mij dus logischer dat Freek de finale niet haalt en Sofie wel
.
Dat betekent dat JW of Tygo nog voor Freek af zal vallen. Ik denk dat JW afvalt omdat die op Sofie zit en Tygo op Susan (Susan=de mol).