Wie is Aart?
Staartjes.
Nee als je goed leest en een klein beetje zelf denkt, weet je dat mph doelt op Art. Dat mph Aart schrijft kan gewoon gebeuren.
Wat mph er volgens mij verder mee bedoelt is dat Art het spel zo erg beïnvloed met zijn presentatiegedrag dat hij mede bepaalt hoeveel geld er binnen geharkt wordt.
Hij heeft ooit aangegeven dat het voor een presentator alleen maar handig kan zijn als je weet wie de mol is. Ik vraag mij eerlijk gezegd af of dat inderdaad handiger is. Voor hem werkt het misschien fijner, maar stel dat hij niet wist wie de mol was had hij waarschijnlijk ook kunnen kiezen voor de mol ipv Owen of Susan (ervan uitgaande dat de mol daar niet bij zat). Op dat moment komt het op de creativiteit van de mol aan om zijn taak uit te voeren. Doordat Art de voorkennis ervan heeft kan hij ervoor kiezen om de mol op sleutelposities neer te zetten, het dus voor de mol makkelijker te maken.
Daarom ben ik al blij als Art een opdracht geeft en ze zelf de posities mogen bepalen (duo's vormen tijdens opdracht 1, opdracht 2 dat ze zelf mensen in de spotlight moeten zetten, het vormen van duo's in het voormalige tv stationsgebouw). Maar bij opdrachten als de opera krijg je op voorhand al het gevoel dat hij het spel maakt. Juist ook daar mensen laten kiezen zou kunnen helpen om de creativiteit van de mol aan te spreken. Dat had kunnen zijn in de zin van: "Ik zoek 2 mensen die een culturele avond willen beleven." Of : "Ik zoek 2 lange mensen die een culturele avond willen beleven." Dan laat je de kandidaten zelf kiezen maar vooral met zin 2 stuur je er dan op aan om wel bepaalde types te selecteren maar niet dat je de bepalende stem hebt.