hi yaco, beter laat dan nooit he:-) strak verhaal. heb je al concrete gedachten over wie de mol is?
Over wie de mol is nog niet, maar op basis van (gebrek aan) inbreng let ik het meest op Aaf, Daphne en Sofie. Ook JW streep ik nog niet af. Deze 4 weten ondanks de vrij gemakkelijke opdrachten in de tv studio niets op te halen.
Van de overige kandidaten zou het me erg verbazen als zij de mol zijn. (hopen dus dat één van de eerste 4 afvalt, dan wordt het voor mij weer makkelijker.)
Bij mij wil het er overigens moeilijk in dat de mol bewust geld gaat verdienen in het begin om te zorgen dat er geen geld opgestuurd wordt naar hem/haar. Ondanks dat ik weet dat dergelijke dingen eerder ook al voorkwamen. (vond ik een behoorlijke anticlimax)
Bij 'vragen stellen aan de mol' is het (voor hen) vooraf logisch dat ze geïsoleerd moeten worden. Bij de opdracht/test op de markt is dit niet logisch. Als ze dan toch geïsoleerd worden (zowel vooraf, als achteraf) weten ze meteen dat de mol ergens moet verschijnen/opdraven.
Lijkt me niet het geval dus...
Hoewel ik denk dat er een grote kans is dat je gelijk hebt, lijkt het me niet dat ze dat in dit geval zo raar zouden vinden. Redenen:
-Het is niet handig als je op de markt bent terwijl de ander zijn test nog aan het maken is of rondloopt
-Het kan voordeel opleveren als je weet hoe lang andere kandidaten bezig zijn geweest
-Er moeten wel meer momenten zijn waarin ze geisoleerd worden omdat de mol aanwijzingen moet krijgen, of omdat biechts moeten worden opgenomen. (eerder al genoemd)
-Ze lijken elkaar pas bij de executie voor het eerst te zien omdat er dan pas wordt gesproken over wat er al dan niet gevonden/ingezet is. (althans zo lijkt het door de montage)
Dan nog even over de touw op het dak (misschien wat vergezocht):
Ik vroeg mij zoals meer mensen af wat die ladder daar deed. Bij het terugkijken viel mij tijdens die opdracht echter een shot met een open raam op. Dit deed mij denken aan het shot tussendoor van de plattegrond.
Dan nu de theorie: stel dat het touw (zelfs volledig ontknoopt) te kort was om van het dak bij de emmer te komen. Dan konden ze de ladder gebruiken om vanuit het raam op een lagere verdieping de emmer omhoog te hijssen. (zelfs als het waar is weet ik niet wat we eraan hebben maargoed)