1 minuut aflevering 3 staat online...aaf probeert het geld pas na de volgende executie te versturen. vertraging dus. tegelijkertijd zegt ze in de biecht dat ze het verstandig vindt dat dat in groepsverband moet gebeuren...
In dat laatste heeft ze denk ik wel gelijk. Als je het aan de individuen overlaat kunnen ze dat geld idd verdonkeremanen. Als 1 penningmeester (hoewel ook altijd een risico) de pot bijhoudt, het geld iedere keer publiek nageteld wordt, daarna en public uitgeteld wordt en in de envelop wordt gedaan etc blijft er nog enig zicht op hoeveel geld er in de pot zit (incl het opgestuurde geld), en kan er ook geconstateerd worden of er geld gestolen is of niet. Als je het geld gaat verdelen en iedereen zelf kan bepalen wie wat opstuurt en naar wie is het zicht op het geld volkomen verdwenen.
Moet je nog steeds wel de penningmeester vertrouwen (kan tricky zijn), maar dat is beter dan iedereen maar te vertrouwen en het zicht op het geld/de pot volledig kwijt te zijn, alsmede het zicht op hoeveel geld naar wie is gestuurd in aflevering 9.
EDIT: kan ik dit bericht verplaatsen naar een ander topic? Zo ja hoe doe ik dat?