Wat ik me afvraag, …gaan er in zo'n week ook uren voorbij dat jij niet met Wie is de Mol? bezig bent?
Nee
Opera-1-
Owen en Susan worden door Art uitgenodigd voor een bijzondere, culturele avond [04:12] en het duo lijkt hierop oprecht verbaasd te reageren. Van Owen weten we achteraf ook dat dit het geval is. [08:12] Art: “De andere zeven zitten straks in het publiek en ik heb zo'n vermoeden dat zij denken dat jullie mee gaan doen. Sterker nog, ze gaan twee acteurs aanwijzen van wie zij denken dat jullie het zijn. En aan jou de taak een karakter aan te wijzen waarvan de andere denken dat jij het bent [kijkend naar Owen]. Moet jij ook doen natuurlijk [kijkend naar Susan].” Dit lijkt me toch echt een duidelijke, strak omkaderde opdracht die niet voor velerlei uitleg vatbaar is. Maar niets is wat het is…
Een paar tellen later zitten we bij de zeven anderen in de bus. {wouterv} valt de discussie in de bus op, voordat ze bij het theater arriveren: “Volgens Aaf krijgen Susan en Owen een culturele avond, volgens Freek is het ‘beleven’. Beleven zou je kunnen interpreteren als krijgen/ontvangen. Maar dan heeft de discussie geen nut, want dan bedoelen ze hetzelfde. Dus denk ik dat Freek bedoelde dat ze zouden meedoen/participeren aan een culturele avond. Bij de einddiscussie zegt hij dan weer dat hij denkt dat ze niet moeten zoeken naar Owen en Susan. Dat vind ik raar, want hij spreekt zichzelf tegen.” Wat ik dan weer raar vind is dat Jan-Willem helemaal niet in die bus lijkt te zitten.
{Slowdive} over de keuze voor Owen en Susan:
“Ik denk dat de keus makkelijk was, waarom Owen en Susan gekozen werden:
Owen is acteur/toneelspeler en Susan is actrice (wat met het onderwerp te maken heeft). Aangezien ze graag variatie wilde (sowieso zou Owen gekozen worden, lijkt me dan toch) kozen ze Susan (want ze konden ook Tygo de acteur kiezen, of Freek.. maar dan zou je 2 mannelijke kandidaten hebben, en hun zijn beide al middelpunt geweest in de laseropdracht).”
Titel van het verhaal: “Het Onoverwinnelijke Duo Verovert Het Koningrijk Shaw”. Onoverwinnelijke duo? Duo? Susan en Owen? Of toch de Prins en de Generaal?
Eerste letters van de eerste 6 alinea’s: “E”, “D”, “A”, “O”, “D”, “M”. (Hoge resolutie via {Jelsir #178}.)
---
Ruwe transcriptie van de beslissing {Heinz}:
Art: “Ik ben benieuwd welke twee karakters jullie zijn bijgebleven. Om te helpen heb ik een foto voor jullie. Je mag 'm aanpakken.” Daphne pakt de tablet aan.
Jennifer: “Dit zijn ze allemaal niet. Toch?”
Aaf: “O we kijken nu of Susan en Owen er tussen zitten?”
Jan-Willem: “We kijken of Suus en Owen..”
Sofie: “Ja er moet toch Susan en Owen tussen zitten, maar dit zijn, ze hebben ook zo veel gezongen en gepraat en gedaan dat..”
Daphne: “Ja maar dan denk ik dat ze misschien stonden ze wel te playbacken. Susan is dat niet gewoon die.. ja.. dat is..”
Tygo: “Owen zou die generaal kunnen zijn hoor met heel veel schmink sorry..”
Freek: “Nee..! Echt?”
[Diverse vrouwenstemmen reageren.]
Tygo: “Jaha! Owen zou die generaal kunnen zijn.”
Jan-Willem: “Nee nee nee.”
Aaf: “Ik denk niet dat we Susan en Owen hoeven te zoeken..”
Freek (snel): “Nee ik denk ook niet dat we hoeven te zoeken naar Susan en Owen.”
Aaf: “..gewoon hier goed kijken..”
Daphne: “Gewoon twee..”
Jan-Willem: “Twee karakters die ons zijn bijgebleven..”
Freek: “Dus de prins met die bolletjes..”
Daphne: “Die en die. Ja en die vrouw ernaast.”
Tygo: “Moeten we niet de generaal..”
Freek: “Ik zou dan de generaal..”
Aaf: “De prins is die met het ? pakje.”
Freek: “De generaal en met de bolletjes.”
Tygo: “En de prins.”
Sofie: “Ok de generaal en de prins dan.”
Tygo: “De generaal en de prins.”
Art: “Ok ik wil nu een antwoord.”
Jan-Willem: “De prins en de generaal.”
Freek: “De prins en de generaal.”
[Ze wijzen aan wie dat zijn.]
[Keuze van Susan en Owen.]
Daphne: “Zie je nou wel, ik zeg het toch? We moesten hen gewoon kiezen.”
Aaf: “Maar jullie waren daar toch helemaal niet?!”
{good-riddance} valt het gedrag van Aaf op bij het keuzemoment:
“Ik vond ook toen Art na die opera-opdracht hen die foto liet zien Aaf een beetje bedrukt en uit lichte angst kijken, alsof ze angst had ze haar op de foto zouden herkennen, vond alles wat ze zei/keek dat moment een beetje geacteerd.”
{McMarthy} heeft meer oog voor Tygo:
“Op 16:22 als Tygo zegt dat Owen de generaal zou kunnen zijn, kijkt hij heel raar weg. Misschien naar Owen om te kijken of het gezicht matcht, maar ik dacht als eerste dat hij Art aankeek en zonder iets te zeggen iets van "Kijk eens, hoe makkelijk ik ze in de maling neem!?" naar Art duidelijk maakte.”