opdracht III: de kandidaten kregen het volgende mee:
*volgorde is essentieel
*aantal goede vragen/ hoeveel tijd is bepalend
*"houd je ogen goed open" werd meegegeven door Art en nog keer herhaald bij alleen Jennifer gedurende opdracht
*schijnbaar drie vrijstellingen in het spel "(JW: "waar er dus drie van zouden moeten liggen)
wat wil een kandidaat: in volgorde van prioriteit
1)geld inbrengen (hier lijkt gek genoeg niemand voor te kiezen)
2)in het spel blijven (vrijstelling is makkelijkste, daarna volgen jokers)
wat wil een mol?
1) geld weghalen
optie A is gewoon geld wegnemen (dan ga je vroeg in het spel, maar wel risico dat anderen ook voor geld gaan
en dit benoemen na afloop "ik ging voor geld, maar is weg, en dus kunnen redeneren wie het pakte)
2) is de zwarte vrijstelling pakken, puur voor spel-element, immers je haalt er geen geld mee uit de pot
maar je zaait verwarring bij de deelnemers
3) vrijstelling pakken/jokers- beperken mogelijkheden andere kandidaten, verwarring zaaien
wie pakt geld? - niemand
wie pakt vrijstelling? - Daphne, JW, Susan
wie pakt jokers? - owen (geen mol) en tygo
opvallend: Susan zet hem niet in, zou je dit gokken om in het spel te blijven??
mbt volgorde bepalen;
tygo: van klein naar groot
aafke: alfabetisch ("is makkelijker te onthouden")
freek: ja alfabetisch, alfabetisch
jennifer: hey maar wacht even..
freek: je bent wel heel snel
susan: alfabetische volgorde andersom doen
tygo: leeftijg of alfabetisch, ik zou alfabetisch doen
dus aantal kandidaten laat zich horen: tygo, aafke, freek, jennifer, susan
de volgorde is iets wat mol kan beinvloeden, en is belangrijk.
daarnaast twee opvallende uitspraken:
sofie: "tot dat ik INEENS dat bordje zwarte vrijstelling zag staan (dat zag iedereen toch alleen ah begin?)
susan: die zwarte vrijstelling zijn ZE allang voor gegaan" (waarom, waarom zou een niet-mol dat pakken?)
vragen/vragen/vragen