't is mogelijk dat ze niet gezamenlijk onderhandelen over een soort groepsvrijstelling, maar dat er inderdaad iets met duo's gebeurt (gezien de vooruitblik en de plaatsing van de stoelen). Bijvoorbeeld: Elk koppel kan kiezen uit twee optie. Als ze besluiten geld te sturen naar aflevering 9 dan krijgen ze hun scherm te zien. Maar ze mogen ook beslissen dat ze hun scherm niet willen zien, maar dan gaat het geld dat ze op zak hebben verloren. Vervolgens blijkt het rode scherm te zitten een koppel die het scherm afgekocht hebben. Is het afkopen van schermen, maar dan individueel, niet een in een eerder seizoen voorgekomen? (Werk als aansporing voor de kandidaten om het versturen van geld in gang te zetten. Als het zo iets is verwacht ik dat de mol eerder in de uitzending zijn medekandidaten (subtiel) probeert te overtuigen nog maar niks te versturen, omdat er nog veel kandidaten in het spel zijn en ze de kans op rente vergroten als er eerst een aantal mensen afvallen.)
Anyway, wat ik eigenlijk wou posten is dat we de komende afleveringen even op de afvallers moeten letten. Van Jan-Willem, een mogelijke mol, biecht tijdens zijn tweede test van aflevering 1 dat er veel hem 4 mollen in 'de hotseat' zitten, namelijk Maurice, Owen, Jennifer en Aaf. Wat daaraan opvallend is, is dat Maurice en Owen zijn afgevallen. Ook in die genoemde volgorde. Als Jennifer de volgende afvaller is (of dat nou in aflevering 3 of 4 is), dan zou het mij niet verbazen als Aaf de daarop volgende aflevering naar huis mag. Dat betekend dan wel dat die biecht achteraf is opgenomen. En dat JW de mol is natuurlijk.