Ik merk dat duidelijk 1 aanname op z'n minst discutabel is, het aantal kokers. Klein stukje geschiedenis. Ik ben er eerst domweg vanuit gegaan dat er 4 stellingen zijn. Heinz heeft me toen gewezen op het kaartje en dat er wellicht 5 stellingen zijn. Ik dat kaartje bekeken en natuurlijk was ik in tranen!
Ik was net met zo'n vet spelletje bezig! Elk kleine beetje informatie dat eerst onbenullig leek, heb ik nodig gehad om de puzzel compleet te maken, en dan nog kom ik uit op iets wat niet waterdicht is. Het is echt een knaller van een breinbreker met maar 4 stellingen. De opdracht was/is leuk. Terwijl ik dit aan het typen was, bedacht ik me dat Heinz de opdracht stom vond. Door het betoog, dat ik toen schreef, ben ik er uiteindelijk ook zelf gaan geloven. De vraag voor mij was niet meer zozeer: zijn er 4 of 5 stellingen, maar eerder: is dit een vet spel (4) of een karig spel (5)? Ik denk een vet spel, want alles aan dit seizoen is gaaf!
Ik blijf erbij dat het met 4 stellingen gespeeld moet worden. Het zit zo ingenieus in elkaar, dat ik dat niet als toeval kan bestempelen. Ik durf ook andere aan te raden dit spel te spelen als je van moeilijke puzzeltjes houdt, alleen al, omdat het leuk is!
Ik heb het gespeeld, en ik heb er 0 spijt van.