Wow, goede aflevering en het is echt nog zo spannend. Heb makkelijk 4 molverdachten over, en dat met nog maar 7 deelnemers..
Toen we bij zowel Daphne als Jennifer niet te zien kregen wie ze verdachten bij deze test, gokten we dat een van beiden eruit zouden gaan.
Ik weet dat je de kandidatenopmerkingen bij de test tav hun verdenkingen niet altijd 100% kunt vertrouwen, met editing van de redactie enzo, heb ik ze toch bijgehouden in mijn 'molboekje' en het ziet er naar uit dat de mol een vrouw moet zijn, mochten die uitspraken kloppen.
Daphne is eruit en Jan Willem zei op twee vrouwen te hebben gestemd (met een 3e vrouw ter spreiding). Een daarvan was Daphne aldus hem, en hij zegt nu nog maar 1 vrouw als verdachte over te hebben. De vorige aflevering zei JW op Daphne (eruit), Aaf en Jennifer te zitten. Dat maakt Jennifer en Aaf verdacht (hij verdacht Jennifer opzichtig tijdens de roltrapopdracht nu), maar Daphne zat zelf op Aaf bij de vorige twee testen, zei ze toen. Zou dat betekenen dat Jennifer de mol kan zijn?
Maurice is eruit en zei bij zijn test op Tygo, Susan, Sophie, Owen en Aaf gespreid te hebben. Als Aaf de mol is, is het onwaarschijnlijk (maar niet onmogelijk) dat hij eruit vloog. Owen zat die eerste test op Tygo en Freek. De meeste kandidaten die door zijn hebben op vrouwen gespreid.
Tygo liegt zo opzichtig, hij komt toch wel over als een speler die de mol probeert te spelen. Ik had Freek en Jan Willem de afgelopen weken als verdachten en ik hoop zo dat het Jan Willem is, maar ik weet het eerlijk gezegd nog steeds niet.
Bij de roltrapopdracht was Jennifer het meest opzichtig aan het mollen, door van de overzichtelijke Abc methode af te stappen en een verhaal te verzinnen, wat verwarring schept bij Freek, die onmols is door de methode weer terug te brengen naar het ABC systeem. Jan Willem had beter voor een tussenspeler kunnen kiezen wellicht, die meer woorden wist en al met al mee geld had kunnen opleveren met minder geld per goed woord dan de schamele 2 woorden van Aaf. Molactie van JW? Hij had immers precies gehoord wie van de groep de meeste juiste woorden goed had herinnerd and herhaald. Hij wist dat het mis was gegaan en kiest toch voor Aaf. 175 euro per goed woord is veel, maar niet als je nauwelijks goede antwoorden weet.
Bij de enveloppenopdracht pakken FReek en Susan de geldenveloppen; dit zou de voor de hand liggende keuze voor de mol zijn, om te voorkomen dat geld met geld geruild wordt en geld voor de pot dus weg te spelen. Aaf loog erg opzichtig trouwens, je gaat je afvragen of ze wel echt goed zou kunnen liegen als ze de mol zou zijn.
Bij de stuwdam worden de meeste slechte kokers aangewezen door Aaf, Jennifer en Susan. Opmerkelijk was zo bij de eerste keer kijken dat Aaf zegt dat JW niet in het boekje van Daphne heeft gelezen (incorrect), iets wat Aaf als ik het goed zag, heeft gezien. Susan bevestigt het foute antwoord. Jan Willem pakte bovendien de verkeerde 4e koker leek het, zonder daar instructies voor te hebben gekregen.
Een afvlevering om terug te kijken, for sure