Punt van het onderhandelingsspel is dat ze later ontdekken dat ze nog voldoende tijd hadden. Daarmee realiseren ze zich dat ze dus langer moesten nadenken hoe ze met dit spel geld kunnen verdienen (daar draait het dus om). Als ze langer nagedacht zouden hebben, hadden ze best kunnen verzinnen dat ze iets met dat geld moesten doen.
Daaruit volgt dat Tygo dus voorkennis zou kunnen hebben over het spel. Hij zegt immers dat hij snel wil gaan ruilen (wellicht om te voorkomen dat iemand over het geld gaat nadenken?). Is een mogelijkheid.
Dat Tygo zegt dat hij de woorden van het ABC spel 2 maanden eerder al wist, lijkt me sowieso geen montagefout. Heb via via gehoord dat een montage van een WIDM-aflevering uiterst secuur gebeurd. Tijdens de lunch pauze worden bijv. alle externe harde schrijven meegenomen zodat niemand die kan inzien, er is bewaking, etc.
Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat dit een montagefout is aangezien ik mag aannemen dat ze de uiteindelijke aflevering ook terugkijken op mogelijke fouten of wat dan ook. Lijkt me dus meer een actie zoals bij Tim vorig jaar die uiteindelijk niet naar huis hoefde en dat zo opvallend gemonteerd was. Uiteindelijk was hij niet de mol ;-).
Ik weet niet zo goed wie ik wel verdenk als mol. Uiteindelijk gaat het erom wie er geen geld binnen haalt. De mol probeert zich daardoor in de meest ideale positie per spel te brengen. Follow the money...