Ik heb 'ns ff de tabel van Rat nagetrokken. En al m'n hersenspinsels heb ik hier maar even opgeschreven. Bekijk maar wat je ermee doet
.
In het Freek Bartels topic wordt vrij goed gesuggereerd dat Freek €200 heeft verduisterd. Dus zouden ze hier de foute keuze hebben gemaakt om deze niet te pakken.
Sofie zegt dat Tygo de derde koker moet pakken. Op 38:30 zegt ze: "De eerste moet je niet pakken, de tweede koker moet je NIET pakken, de derde koker moet je pakken."
Het klopt dat die gewichten 150 kilo waren: Owen: "Is er iets dat we moeten doen met deze 150 kilo?"
Volgens mij lag er NIET €1500 op de Jade markt. De uitleg komt later (helemaal onderaan). Dit zou het rijtje van Susan-JW goed maken: De eerste en derde vraag waren correct, de 2e en 4e niet.
Wat ik echter heel interessant vond, was wie hoeveel kokers in het bakje deed. Het is namelijk vrij duidelijk te zien dat Freek minstens 3 kokers in het bakje stopt. Eén hiervan is dus zeker fout! Misschien doet hij er ook een 4e in, maar dat is minder goed te zien.
Als ik het goed zie, doet JW er één in. Dit klopt ook met het aantal dat we tijdens de opdracht te zien krijgen: hij pakt enkel het vierde kokertje (wat volgens mij dus min-geld heeft).
Volgens mij doet Daphne 2 kokers in het bakje. Dit rijmt ook met de opdracht: ze pakt de 3e en de 4e.
Ik kan dit echter niet zo uitstekend bekijken aangezien de HD download het bij mij niet doet.
Dit betekent dat Tygo er 3 gepakt moet hebben! (9-3-2-1=3). Dit kan echter niet als er maar 4 kokers (met geld of min-geld) te pakken zijn en hij de eerste en tweede heeft laten hangen. (nogmaals, hij pakt dus wel de derde en de vijfde, maar in die laatste zit geen geld.)
Betekent dit dan dat iedereen 5 kokers had? Heeft er iemand eentje extra meegesmokkeld? Heb ik het verkeerd gezien, en heeft Freek ze echt alle 4 genomen?
Art zei in ieder geval dat er aan iedere lijn 2 goede kokers zaten, en ook slechte kokers, maar niet hoeveel.
Ik ga er nu even vanuit dat er geen €1500 op de Jade markt lag. Stel nu dat Freek inderdaad 4 kokertjes heeft gepakt. Dan zijn er zeker twee fout. Dan mag er nog maar één van de andere kokertjes min-geld bevatten. Dat is dan die van de Jade markt. Dit zou betekenen dat Jennifer-Daphne's derde koker plus-geld bevatte en dus de stelling "Aaf heeft in het boekje van Tygo gekeken" waar is.
Maar dit betekent dus weer dat Jennifer-Daphne's eerste en tweede vraag allebei onwaar moeten zijn en dus dat Freek NIET wist wat er in het koffertje zat en dus NIET de mol is.
Ander scenario: Freek heeft er 3 in gedaan, netzoals Daphne en Tygo heeft er één ingedaan (zoals Rat suggereert). Dit betekent dus dat Daphne een mysterieuze 3e meegepikt heeft (misschien toch de eerste?)
Dan hebben Freek en Daphne allebei één foute koker, maar is die van de Jade markt wél goed. Immers, Jan Willem en Tygo hebben immers beide één goede koker laten hangen en we weten dat in de eerste koker van Jan Willem en de tweede koker van Tygo plus-geld zat.
Dan was het geen 150kg, maar toch 50kg (zei Owen het verkeerd) en had Jan Willem dus wel de goede koker (de 4e) meegepakt. (Er zijn in totaal slechts 2 goede kokers blijven hangen). In dat geval, wederom, is Freek geen mol.
Dit valt of staat natuurlijk allemaal bij de aanname dat er op de Jade markt geen €1500 lag.
Welk duo heeft er wél lopen mollen: Susan-Jan Willem: netto €-100 of 'slechts' €250 netto (als er wél €1500 op de Jade markt lag.
Als ik naar dat shot uit de Jade markt kijk, zie ik 4 fel gele briefjes en 2 iets minder gele briefjes
.
Groen=€1000 (aflevering 3 opdracht 1)
Blauw=€500 (aflevering 2 opdracht 2)
Paars=€250 (aflevering 1 opdracht 2)
Fel geel/citroen geel=€100 (aflevering 1 opdracht 1)
Wat die 2 minder gele briefjes ook zijn, ze zijn echt niet de €550 die het totaalbedrag op de markt €1500 moet maken.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat dat geld verspreid lag, of dat het sfeershot slechts een deel van het geld toonde. Dat lijkt me echter minder waarschijnlijk.
Haak aan op dit verhaal als je wilt, en zoek nog verder uit wie hoeveel kokers heeft gepakt en hoeveel geld er op de Jade markt lag.
Voor mezelf heb ik Freek dus al bijna weggestreept, alhoewel hij het deze aflevering uitstekend deed als mol.