Er zijn 8 kokers met 250 (Art: er viel 2000 euro te winnen). 6 daarvan zijn binnengesleept. 1 daarvan hangt er nog (heeft JW in het boekje van Aaf gekeken). Er kan dus nog maar 1 vraag zijn, waarbij de koker niet is meegenomen, maar dat er wel geld in zit.
Nu krijg je dus de vreemde paradox over Freek. Als de 1000 euro vraag wel correct zou zijn, dan hebben we de laatste 250 koker. Dat betekent dus dat de koker of Freek de inhoud van de koffer weet -100 bevat!
Andere opties zijn mogelijk. Bijvoorbeeld dat Freek 500 euro zoek heeft gemaakt. Maar de enige optie die er niet is, is dat Freek 200 euro heeft kwijtgemaakt en de mol is.
Mooie analyse!
Was er nog niet aan toe gekomen om er zelf diep in te duiken, maar gelukkig anderen dus wel.
Misschien heeft Freek een ander bedrag zoekgemaakt als hij de Mol is, dat kan, maar zelf geloof ik er niet in dat de Mol niet weet wat er in dat koffertje zat. Is een té essentieel aspect van die opdracht, naar mijn idee. De Mol móet weten hoeveel geld er met wat gewonnen (of verloren) kan worden om een sabotagestrategie te kunnen bepalen. Kees, Tim en de kokers vorig jaar was toch een ander geval, want dat had volgens mij niet direct met geld te maken.