Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 156469 keer)

Offline Molle Pietje

• Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #400 Gepost op: 25-01-2014, 23:33:52 »
Sofie laat tijdens de opdracht haar kaartje aan Aaf zien. Zou ze op dat moment zelf nog niks over de vijfde koker gelezen hebben? Hm...

Sorry Heinz, ik bedoelde met niemand...een kijker.( wij dus )
Maar die 5e opdracht blijft inderdaad een raadsel.
Wat kan daar nu gestaan hebben ? Wat heeft haar doen besluiten Tycho de koker te laten verdoezelen ?

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #401 Gepost op: 25-01-2014, 23:49:39 »
Sofie laat tijdens de opdracht haar kaartje aan Aaf zien. Zou ze op dat moment zelf nog niks over de laatste koker gelezen hebben? Hm...

Ik denk dat de laatste koker voor Tygo overbleef buiten het rijtje vragen dat Sofie had, en daarom dat Sofie het niet vertrouwde. Ik denk ook dat die laatste koker uiteindelijk toch is ingeleverd. Toen Art het over de zwarte vrijstelling had, zijn Daphne, maar ook Sofie, Tygo gaan betasten. Dus ik denk dat Tygo de zwarte vrijstelling eerder heeft opgepikt.

Update:
Ik geloof dus helemaal niet dat op het kaartje stond iets van "en deze koker is de zwarte vrijstelling". Dat zou ook absurd zijn, toch?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 00:01:11 door Avogadro »

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #402 Gepost op: 25-01-2014, 23:57:36 »
De zwarte vrijstelling zat in zijn onderbroek en daar durfde ze toch niet te tasten, waren de woorden van Tygo zelf...

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #403 Gepost op: 26-01-2014, 00:09:41 »
De zwarte vrijstelling zat in zijn onderbroek en daar durfde ze toch niet te tasten, waren de woorden van Tygo zelf...

Ik zou inderdaad denken dat die zwarte vrijstelling niet als een papiertje in een koker zat, maar als zwart schijfje door Tygo in z'n onderbroek is gestopt.

Offline Molle Pietje

• Forumlid
  • Back to the roots in 2015
« Reactie #404 Gepost op: 26-01-2014, 00:17:47 »
Ik zou inderdaad denken dat die zwarte vrijstelling niet als een papiertje in een koker zat, maar als zwart schijfje door Tygo in z'n onderbroek is gestopt.

De vrijstelling leek, toen hij hem Sofie liet zien wel van een buigzame soort.( trilde enigszins )
Zat wellicht toch in die koker  ??? ???
Als hij hem eerder opgepikt zou hebben, had hij hem niet aan Sofie hoeven laten zien, maar "de andere" inhoud van de koker getoond, toch ?

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #405 Gepost op: 26-01-2014, 00:20:26 »

Tygo zei in de biecht dat hij een koker in zijn onderbroek deed (41:29).

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 26-01-2014, 00:25:45 »
Het lijkt mij ook sterk dat op Sofies kaartje iets stond van: "Koker 5 bevat een zwarte vrijstelling". Is toch veel te link als andere kandidaten de stellingen op dat kaartje zouden meelezen?
Aan de ander kant denk ik ook niet dat Sofie een hint heeft gekregen tijdens haar biecht oid. Het is immers Tygo die de zwarte vrijstelling in zijn bezit heeft en niet Sofie. Met andere woorden: Sofie was dan zelf wel gaan abseilen.

Ik denkt trouwens dat aan iedere lijn 5 kokers hingen. Misschien zat in iedere vijfde koker wel een of ander vrijstelling of joker, maar waren de stellingen dusdanig geformuleerd dat je die koker lekker moest laten hangen. Als dat niet zo is, ligt er in feite een direct verband tussen envelop 8 met de vrijstelling uit opdracht 2 en de 5e koker van de 4e lijn met kokers uit opdracht 3 met de zwarte vrijstelling.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 00:45:33 door Traveljunkie »

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #407 Gepost op: 26-01-2014, 00:28:38 »
Tygo zei in de biecht dat hij een koker in zijn onderbroek deed (41:29).

Vraag je eens af waarom Daphne Tygo naar zijn edele delen greep toen Art het over een zwarte vrijstelling had. Misschien omdat er eerder wel meer uit Tygo's onderbroek getoverd is?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 00:32:00 door Avogadro »

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 26-01-2014, 00:37:50 »
Vraag je eens af waarom Daphne Tygo naar zijn edele delen greep toen Art het over een zwarte vrijstelling had. Misschien omdat er eerder wel meer uit Tygo's onderbroek getoverd is?

Ik snap niet wat dit te maken heeft met mijn post. Ik poogde alleen de vraag te beantwoorden of Tygo de vrijstelling nou los of in een koker in zijn onderbroek heeft gestopt (in een koker dus).

Offline Richard

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 26-01-2014, 00:42:42 »
Dagboek v d mol bevatte de tekst:

"en als sommigen bereid waren geweest in hun kaarten te laten kijken. Aan de andere kant: dat zou ik ook niet doen... Toch?"
Link naar degene die zijn/haar kaartje niet liet zien??? Dat was geloof ik als enige Jennifer...

Offline Bob De Mol

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 26-01-2014, 00:46:02 »
...
Is dat nou één uitleg en 4 vragen of vijf vragen? (4witregels)

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #411 Gepost op: 26-01-2014, 00:54:03 »
Ik poogde alleen de vraag te beantwoorden of Tygo de vrijstelling nou los of in een koker in zijn onderbroek heeft gestopt (in een koker dus).

Ik denk van los, dus niet in een koker. En daarnaast waarschijnlijk wel een koker die hij uiteindelijk tevoorschijn haalt. Dát is waarom Daphne en Sofie hem willen fouilleren.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 26-01-2014, 00:59:20 »

Ik ga er wel vanuit dat het gewoon in de koker zat en hij die koker in zijn onderbroek gestopt had...

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 26-01-2014, 01:01:04 »

Heeft meerdere personen gefouilleerd...

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 26-01-2014, 01:39:03 »
Het valt me op dat Aaf inconsequent de letter "E" schrijft:
::vergroot::
En dit lijkt mij vreemd voor een auteur. Opvallend op z'n minst idd!
Omnia vincit amor

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #415 Gepost op: 26-01-2014, 01:42:09 »
Is dat nou één uitleg en 4 vragen of vijf vragen? (4witregels)
Ik denk dat we uit kunnen gaan van 5 stellingen per team (of in het geval van Sofie & Tygo 4 stellingen en een clue over de zwarte vrijstelling). Ik heb op de meeste touwen onderhand in elk geval 5 kokertjes geteld.

In tegenstelling tot mijn schema denk ik nu dat de 150kg opdracht daadwerkelijk 150kg is. Er liggen 14 (of 15) zakken op vergelijkbaar met deze. Ze zijn ergens tussen de 10 en 12 kilo. Dat leidt tot een totaal van 150 kilo. De door JW overgeslagen koker moest dus ook gewoon blijven hangen (al kan het alsnog een molactie zijn om bij de onderste kokers fouten te maken als Susan het niet door had gehad.)

Ik vind het eigenlijk wel opmerkelijk dat Susan de vraag "JW heeft in het boekje van Aaf gelezen," niet aan JW zelf voorlegt, maar alleen aan Aaf.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 26-01-2014, 02:37:23 »
Ben nog niet klaar met het rijtje woorden.
Een onvolledig ABC.
Staar mij blind maar zie het niet.
Waarom 20 woorden, i.p.v. 26? -6 Dus (voor de mensen die de "6" najagen).
Waarom in alfabetische volgorde?
Kandidaten het zogenaamd makkelijk maken?
Terwijl Jennifer eigenlijk juist een zeer plausibele manier heeft van onthouden?
Hint ri. Aaf?
Waarom niet net zo'n rijtje als vorig jaar? ("jottum, grutjes")!
Ik meen dat er iets aan kleeft...maar wat?

Ga er een nachtje over slapen.
Nog 5 nachtjes te gaan! Jottum!
Truste!
Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #417 Gepost op: 26-01-2014, 08:04:03 »
Ben nog niet klaar met het rijtje woorden.
Een onvolledig ABC.
Staar mij blind maar zie het niet.
Waarom 20 woorden, i.p.v. 26? -6 Dus (voor de mensen die de "6" najagen).
Er zijn niet veel Nederlandse woorden die beginnen met Q, X of Y.
Van V, W en Z is het dan weer vreemd dat daar geen woorden bij zijn verzonnen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline mirrrjam

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 26-01-2014, 08:30:46 »
::vergroot::
En dit lijkt mij vreemd voor een auteur. Opvallend op z'n minst idd!

tjaa... tegenwoordig gebeurt alles op de computer

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #419 Gepost op: 26-01-2014, 09:25:20 »
Ik vind het eigenlijk wel opmerkelijk dat Susan de vraag "JW heeft in het boekje van Aaf gelezen," niet aan JW zelf voorlegt, maar alleen aan Aaf.

Dat ben ik met je eens, maar toch zie ik het niet als molactie dat Susan het enkel aan Aaf vraagt. Want Aaf had het goede antwoord kunnen weten (zoals we in de flashback zagen) en Susan had nooit kunnen weten dat Aaf dit niet meer zou weten. (En wel -als Mol met voorkennis- dat Aaf het wel had kunnen weten.)