Maar er zijn toch ook twee onbekende stellingen van Sofie/Tygo? We horen er twee van de vier, en koker vijf is de zwarte vrijstelling.
Als je de opdracht bekijkt en kijkt welke kokers zichtbaar niet meegenomen worden (de eerste twee van Jennifer/Daphne, twee van Tygo/Sofie, 3 van Susan/JW), kan je concluderen dat alle kokers waarvan we niks zien/geen vraag te horen krijgen, meegenomen moeten zijn, omdat het totaal op moet tellen naar 9 kokers (meegenomen). Ik heb nog even een schemaatje bijgevoegd ter opheldering.
Hieruit maak ik op dat Tygo/Sofie de volgende kokers niet meenemen:
Alle vrouwen droegen een korte broek op groepsfoto aflevering 2 (Onjuist, Daphne niet)
Freek heeft duizend euro veiliggesteld (dit is onwaarschijnlijk, omdat dat tegelijk betekent dat Freek niet wist wat er in de koffer zat)
Hieruit maak ik op dat Tygo/Sofie de volgende kokers wel meenemen:
Twee onbekende vragen.
Het is op deze manier niet mogelijk de andere 250 euro koker te laten hangen. Los van wat de vragen nu waren.
Als het duo Tygo/Sofie alleen maar onjuiste stellingen heeft gekregen, dan konden ze 400 euro in de min brengen, waarvan ze er maar 200 binnenhalen.
De theorie is niet 100% waterdicht. Het kan zijn dat de onbekende vraag van Jennifer/Daphne over Tygo en/of Sofie ging en dat zij met die vraag hebben geholpen het verkeerde antwoord te geven. Maar dat is wel een aanname die je bereid moet zijn te nemen als je Tygo en/of Sofie als verdachte uit deze opdracht wilt halen.