Een paar pagina's terug. Om precies te zijn hier.
Hmm, uit dit kaartje maak ik op dat 5 stellingen een reeele optie is. Ik schrijf 4 nog niet af, om drie redenen:
1. Er zou hier iets bij kunnen staan dat geen stelling is, maar iets in de trend van een opdracht ofzo: ga allen eens knus bij elkaar staan en laat Sofie ff 1 op 1 met Tygo lullen, om maar het stomste te noemen wat bij me op kwam.
2. Ik vind opdracht 3 prachtig. Ik krijg een enorme hint naar de mol, maar kan niks 100% waterdicht bewijzen (zoals m'n Freek paradoxje, waarvan een Freek liefhebber nog terecht kan zeggen dat hij dan meer dan 200 euro zou hebben verduisterd of niet was ingelicht over de inhoud van de koffers), maar daar mag iedereen dan zijn mening over hebben. Ik overweeg nu sterk dat de koker die gemist is, de onbekende vraag bij het duo Jennifer/Daphne is en waar zeker nog een naam in de vraag genoemd kan zijn. Ook merk ik dat in de puzzel de moeilijke vragen ook allemaal een rol spelen. Elk antwoord dat je denkt te hebben, leidt je weer in een net iets ander scenario met twee andere verdachten. Hierdoor ben ik al iets afgestapt van de Tygo en Sofie zijn de mol niet hypothese, maar waardeer de wisselactie van Susan/Jan-Willem weer als onmols, en ik weet nog niet of ik daar aan wil. Het is zo'n breinbreker en het houdt me weer een weekje zoet.
3. Opdracht 3 is stom, heel stom, als er 5 stellingen zijn.
Of in andere woorden: ik zat hier een heel vet Wie is de Mol spelletje te spelen, en jij vertelt dat het helemaal geen spel is.
Edit: na m'n eigen betoog ben ik erin gaan geloven. Ik zeg Heinz, join the game, speel het alsof er vier stellingen zijn en oordeel dan wat je eerder gelooft!