Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 156442 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #440 Gepost op: 26-01-2014, 21:45:20 »
Waar kan ik het kaartje van Aaf bekijken? Ik zie het niet goed terug in de aflevering.

Een paar pagina's terug. Om precies te zijn hier.

Offline Joss

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #441 Gepost op: 26-01-2014, 22:20:32 »
Een paar pagina's terug. Om precies te zijn hier.
Hmm, uit dit kaartje maak ik op dat 5 stellingen een reeele optie is. Ik schrijf 4 nog niet af, om drie redenen:

1. Er zou hier iets bij kunnen staan dat geen stelling is, maar iets in de trend van een opdracht ofzo: ga allen eens knus bij elkaar staan en laat Sofie ff 1 op 1 met Tygo lullen, om maar het stomste te noemen wat bij me op kwam.

2. Ik vind opdracht 3 prachtig. Ik krijg een enorme hint naar de mol, maar kan niks 100% waterdicht bewijzen (zoals m'n Freek paradoxje, waarvan een Freek liefhebber nog terecht kan zeggen dat hij dan meer dan 200 euro zou hebben verduisterd of niet was ingelicht over de inhoud van de koffers), maar daar mag iedereen dan zijn mening over hebben. Ik overweeg nu sterk dat de koker die gemist is, de onbekende vraag bij het duo Jennifer/Daphne is en waar zeker nog een naam in de vraag genoemd kan zijn. Ook merk ik dat in de puzzel de moeilijke vragen ook allemaal een rol spelen. Elk antwoord dat je denkt te hebben, leidt je weer in een net iets ander scenario met twee andere verdachten. Hierdoor ben ik al iets afgestapt van de Tygo en Sofie zijn de mol niet hypothese, maar waardeer de wisselactie van Susan/Jan-Willem weer als onmols, en ik weet nog niet of ik daar aan wil. Het is zo'n breinbreker en het houdt me weer een weekje zoet.

3. Opdracht 3 is stom, heel stom, als er 5 stellingen zijn.

Of in andere woorden: ik zat hier een heel vet Wie is de Mol spelletje te spelen, en jij vertelt dat het helemaal geen spel is.  :(

Edit: na m'n eigen betoog ben ik erin gaan geloven. Ik zeg Heinz, join the game, speel het alsof er vier stellingen zijn en oordeel dan wat je eerder gelooft!
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 22:55:17 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #442 Gepost op: 26-01-2014, 23:00:23 »
Of in andere woorden: ik zat hier een heel vet Wie is de Mol spelletje te spelen, en jij vertelt dat het helemaal geen spel is.  :(

Daar komt het helaas wel op neer volgens mij. We moeten zo in het duister tasten dat de puzzel niet compleet te krijgen is. Ik hoop daarom erg op extra beelden waarbij de kandidaten bijvoorbeeld nog wat stellingen bespreken die we in de uitzending niet gehoord hebben.

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #443 Gepost op: 26-01-2014, 23:04:45 »
Daar komt het helaas wel op neer volgens mij. We moeten zo in het duister tasten dat de puzzel niet compleet te krijgen is. Ik hoop daarom erg op extra beelden waarbij de kandidaten bijvoorbeeld nog wat stellingen bespreken die we in de uitzending niet gehoord hebben.
Heinz, ik meen het. Het is een spel!!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #444 Gepost op: 26-01-2014, 23:06:34 »
Heinz, ik meen het. Het is een spel!!

Ik snap wat je bedoelt. Ik las je edit alleen pas nadat ik mijn laatste bericht plaatste. Ik zal me binnenkort nog eens over de puzzel buigen die uitgaat van vier stellingen per kandidaat. ;)

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #445 Gepost op: 26-01-2014, 23:13:41 »
Ik snap wat je bedoelt. Ik las je edit alleen pas nadat ik mijn laatste bericht plaatste. Ik zal me binnenkort nog eens over de puzzel buigen die uitgaat van vier stellingen per kandidaat. ;)
::ok:: Hoop dat je net zo gaat genieten van opdracht drie als ik.

Offline Edeholland

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 26-01-2014, 23:20:10 »
Jos en Heinz, is er misschien een bepaalde post of samenvatting die ik kan lezen omtrent opdracht 3?  ;D
10 pagina's teruglezen is niet mijn favoriete avondbesteding  :-X
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #447 Gepost op: 26-01-2014, 23:49:31 »
Mij valt op dat Suus de stelling over de code bij de seinopdracht zelf al meteen ontkracht. Lijkt me niet bepaald mols. Of ze ging er van uit dat Jennifer (die naast haar stond) de stelling toch wel zou ontkrachten en ze wilde zelf niet verdacht worden... (werkelijke code: 3425; volgens kandidaten 7404; volgens stelling: 4707)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #448 Gepost op: 27-01-2014, 00:25:08 »
::ok:: Hoop dat je net zo gaat genieten van opdracht drie als ik.
Opdracht 3 is ook zeker de leukste om mee te puzzelen.

Ik ben er vrij zeker van dat er aan elk touw 5 kokers hangen, maar dan alsnog is de opdracht leuk. Je kan nog puzzelen hoe de boel in elkaar zou zitten met de volledig niet onderbouwde aanname dat aan elk touw 2 goede kokers hangen. Dan kan Freek alleen in de koffer gekeken hebben als Aaf liegt over dat ze in het boekje van Tygo heeft gelezen.

Ik ga nu uit dat de groepjes de onderstaande aantal kokers inleveren:
Aaf-Freek: 3
Jennifer-Daphne: 3
Susan-JW: 1
Sofie-Tygo: 2 (hiervan is helemaal niks te zien maar volgt uit de andere observaties)

Ik ben er vrij zeker van dat de 150kg opdracht 150kg is en dat de teams minder dan 1,5km van elkaar gedropt zijn.

Hoewel er te weinig bewijs is om echte conclusies te trekken lijkt het me wel tof als ze in deze opdracht meerdere molacties behandelen. Nu volgt pure speculatie:
- Freek wist was er in het attaché koffertje zat.
- Freek heeft juist €1000,- achterover gedrukt en maar €200 verstuurd.
- Freek heeft €100 of €600 van het geld weggehaald op de Jademarkt. (De €1400,- uit het sfeershot is zo 'n vreemd bedrag.)

Het enige enigszins opmerkelijke wat wel op te merken valt is dat van de 11 vragen die we zien er 2 specifiek over Freek gaan (al geld dit ook een beetje voor Aaf, maar in beide gevallen m.b.t. in elkaars boekje lezen). Verder 6 over algemene dingen en opdrachten. 2 over in elkaars boekje lezen (JW->Aaf & Aaf->Tygo) en 1 over Daphne.

Offline Jaapie

• Forumlid
« Reactie #449 Gepost op: 27-01-2014, 00:38:13 »
en dat de teams minder dan 1,5km van elkaar gedropt zijn.

WouterV heeft voor zijn rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie de afstand berekent en kwam op 3 km uit...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #450 Gepost op: 27-01-2014, 00:46:49 »
WouterV heeft voor zijn rationele molmethode: 'follow the money' + overeenkomstentheorie de afstand berekent en kwam op 3 km uit...
Dan heeft hij de verkeerde plek voor ogen.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #451 Gepost op: 27-01-2014, 00:49:08 »
Dat kan. Wat is dan de goede plek?
klaar voor de strijd

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 27-01-2014, 00:59:43 »

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #453 Gepost op: 27-01-2014, 01:45:05 »
Ik heb het hemelsbreed opgemeten met Google Maps Airplanes en kwam uit op 1500 meter. Dit is een pure dubieuze en daarom leuk.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: 27-01-2014, 02:10:09 »
@ 04-32 (uitz.gem).. zien we "Lamma Dragons" in beeld.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wellicht een hint naar de vorige aflevering? Maar hoe dan en w'rom?
Vreemd dat dit in beeld is. Of reclame voor de Dragon-Boat-Race org. die hen hielp:)
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #455 Gepost op: 27-01-2014, 02:36:16 »
Art @ 14.41 (Herh. AVRO) zegt: Voor Tygo, de nummer 1:.."
Is de nummer 1 .. De Mol?

Wat ik vreemd vind is dat steeds voluit "Nummer" geschreven wordt,
en zo ook (weer) de cijfers in woord.

Omnia vincit amor

Offline Magic0loc0

• Forumlid
« Reactie #456 Gepost op: 27-01-2014, 12:26:11 »
Art @ 14.41 (Herh. AVRO) zegt: Voor Tygo, de nummer 1:.."
Is de nummer 1 .. De Mol?

Wat ik vreemd vind is dat steeds voluit "Nummer" geschreven wordt,
en zo ook (weer) de cijfers in woord.

Toevoeging van het lidwoord geeft aan op wie "nummer één" op het kaartje precies slaat, niks achter zoeken dus. Het is gewoon een verduidelijking van het Nederlands.
Het voluit schrijven is iets wat WIDM graag doet, opdat het kaartje er wat voller en "mooier" uitziet. "nr. 1 = 1x250" ziet er niet echt aantrekkelijk uit.

Offline Jess511

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #457 Gepost op: 27-01-2014, 15:28:35 »
Waarom krijgt JW dat kaartje überhaupt?
Even eerlijk: is dat nu zo moeilijk te onthouden?
1x25€ voor de eerste 2x voor de tweede enzovoort.
Is toch echt niet nodig denk ik dan.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #458 Gepost op: 27-01-2014, 15:31:52 »
Waarom krijgt JW dat kaartje überhaupt?
Even eerlijk: is dat nu zo moeilijk te onthouden?
1x25€ voor de eerste 2x voor de tweede enzovoort.
Is toch echt niet nodig denk ik dan.

Mooi overzichtje voor de kijkertjes thuis.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Edeholland

• Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: 27-01-2014, 19:06:10 »
Ben ik de enige die alleen Patrick kende?  :-X
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!