Ik heb opdracht 3 als een spel beschouwd. Een spel waarbij je plusjes en minnetjes, en ja'tjes en nee'tjes en juist en onjuist goed tegen elkaar af moet wegen om zo alle acties en antwoorden te herleiden.
Stel je laat de aanname dat Freek niet de mol is vervallen (weet mogelijk inhoud van koffer; heeft al het geld verstuur of €100 verduisterd of €300+ verduisterd), maar de rest hetzelfde. En stel je neemt er de aanname bij dat beide stellingen waardoor er een +€250 koker is blijven hangen zijn uitgezonden
(= speculatie). Kom jij er dan ook op uit dat de stelling over dat Freek de inhoud van het koffertje kent wel waar
moet zijn.
Het is voor het bovenstaande overigens irrelevant of er in totaal 15 of 19 stellingen zijn.
De stellingen over de €1500 op de Jademarkt en of Aaf in het boekje van Tygo heeft gelezen maken dan overigens niet uit. Het zou wel vreemd zijn als die stellingen overigens allebei waar zijn, omdat we anders geen enkele stelling te zien krijgen waarvan het kokertje onterecht is meegenomen!
Ik denk dat je conclusie over Aaf heel erg klopt. Zij zorgt in elk geval dat er €250 niet verdient wordt bij een ander duo en mogelijk dat er -€100 gepakt wordt door een ander als ze liegt over het lezen in Tygo's boekje. Verder kan ze zelf ook nog een gezorgd hebben dat Freek een foute koker heeft meegenomen wat niet is uitgezonden.
---
Komt waarschijnlijk door mijn tunnelvisie naar Freek, maar ik vind dat Freek bij de start van de opdracht zich erg ongemakkelijk voelt met het feit dat hij in een duo terecht is gekomen met Aaf (waardoor hij sowieso de dam af moet wegens de hoogtevrees van Aaf).