Het feit dat Freek de eerste twee heeft laten hangen, maar wel 3 kokers inlevert, geeft dus aan dat er inderdaad ook bij hem 5 kokers lagen... Daarmee lijkt het me toch duidelijk dat er 5 kokers waren. Zelfde verhaal kun je voor Daphne ophangen. Bij Tygo hingen er sowieso 5.
Opvallend is wel dat er bij het duo Aaf/Freek niet heel veel in beeld gekomen is. Acties van de mol die gespoilerd zijn tijdens de montage?
Tja, ik vind dat dus niet erg aannemelijk (zie mijn post hierboven).
Bovendien, dat kan dan dus 2 dingen betekenen:
1) Aaf heeft overduidelijk stellingen als 'waar' bestempeld (en Freek de kokers laten meenemen) terwijl de kijker direct zou weten dat ze onwaar zijn, of
2) Freek heeft Aafs instructie om de kokers te laten hangen niet opgevolgd en ze toch meegenomen.
1 zou heel misschien kunnen, maar 2 lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien Freek dan wel een stuk verdachter zou zijn geweest bij de andere kandidaten na deze opdracht. Kan er allemaal uitgeknipt zijn, maar ik denk het niet. Uit het handelen van Sofie en Tygo met die zwarte vrijstelling meen ik ook op te kunnen maken dat ze in ieder geval niet denken dat Freek de mol is. En Sofie heeft wel goed opgelet bij die opdracht, gezien haar uitspraken over het duo Susan/JW. Zou Aaf ook niet uitgeroepen hebben "Nee Freek, laten hangen zei ik!" of iets dergelijks als Freek hier zo openlijk had gesaboteerd? En zou Sofie dat dan niet gemerkt hebben? Doubtful, imho.