Fijn dat er door de regie nog steeds zulke meerduidige hints in worden gegooid die naar zeker 4 overgebleven kandidaten kunnen wijzen. De heilige aanwijzing, JW achter een boeddha met gespreide armen, of de twee vingers die Susan moest zoeken (of Tygo heeft gevonden),of Sophie die het heilige muntje pakt en weer teruglegt. Die wolken zijn duidelijk gespiegeld idd, een heilige boodschap van boven, maar het lijkt nog niet duidelijk waarheen het wijst. Iemand schreef dat het moldagboek wat vrouwelijk geschreven was, met 'oogverblindende eilandjes', maar ik vind die tekst eigenlijk wel strak en sec, ik hoor het JW ook zo oplezen.
Algemene dingen die ons opvallen, is dat Tygo overkomt als een vreselijk enthousiaste kandidaat; gaat overal vol in, geniet, is ontspannen, maakt lol. Een ongelooflijke mol. Ook de vele grapjes over zijn molschap en voorkennis, het ligt er te dik bovenop denk ik.. JW aan de andere kant komt altijd gespannen en strak over, het hoeft niks te betekenen maar hij lijkt altijd supergeconcentreerd en wat afzijdig van de groep. Moet hij zich steeds concentreren op zijn dubbelrol?
Er werd geschreven dat hij een onwaarschijnlijke mol is vanwege zijn rol in de speedbootopdracht; hij schreef de namen op. Maar Freek had ook pen en papier in de andere boot, ze konden heel goed beide boten een blocnote en pen hebben meegegeven en dan moet je wat. Tygo en Aaf leken supergedreven en fanatiek, in hun boot was JW de matste wat mij betreft. De motor van de boot van Jennifer leek gesaboteerd.
Ik schrijf Tygo en Aaf af en neig naar JW of Susan, met hoop op Freek, maar wat een acteur in dat geval want hij leek zo in de zenuwen bij deze executie.