Na elke aflevering snap ik er minder van...
Dus dan maar even een wandeling langs alle opdrachten. In opdracht 1 lijken de Boeddha's met de kralenketting en met de uitgestoken vingers een belangrijke rol te spelen. Wie spelen daar een rol bij: Freek, Aaf, Tygo en Susan. Aaf legt de beelden erg gedetailleerd uit, maar of dat nou onmols is? Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat een halve omschrijving onmols is. Puur omdat de kandidaten het dan niet aandurven het geld op het spel te zetten voor een halve omschrijving. Sofie en Jan-Willem zie ik zo weinig rol van betekenis spelen in het geld uit de pot halen.
De botenopdracht snap ik ook niet helemaal. In eerste instantie dacht ik: de mol zal wel in de boot die afgeschoten is hebben gezeten. Maar aan de andere kant: verlies je daarmee niet alle controle over de opdracht? Als ik de mol was in de andere boot, had ik me wel af laten schieten, dus Tygo krijgt hier voor mij een minpuntje en JW ook, want die noteerde goed.
De laatste opdracht vind ik ook moeilijk. 5x dezelfde weg afgelegd en 6x stil gestaan. En door beide groepen zo ongeveer net zoveel, misschien net iets meer bij Susan?
Daphne en Jennifer verdachten Aaf. Freek heb ik door het seizoen nog wel wat niet molse acties uit zien voeren (quiz, strand roeien, post versturen, kokers).....
Susan??