Je kan als mol niet voorkomen dat een deelnemer zich aan je gaat hechten (je gewoon aardig vindt).
En een kandidaat die de mol aardig vindt, trekt er meer mee op, weet er daardoor meer over op de test vanaf het moment dat die hem/haar ineens gaat verdenken.
Daarnaast zou je als mol ook verdacht kunnen worden als je niet meedoet in het hele verbondjesgebeuren. En ook als mol is het fijn als iemand mag. Is dat voortrekken? Niet bewust, ga ik van uit.
Oh en volgens mij konden Kees en Ewout het ook goed met elkaar vinden. Heeft die laatste veel gebracht
Om maar te zeggen, het gaat er uiteindelijk toch om wie wie verdenkt. Alleen als degene die met de mol optrekt hem ook
verdenkt heeft die een voordeel (zoals uiteindelijk Art). Anders is het eerder een nadeel (blinde vlek-effect).
Dennis schijnt gezegd te hebben 'Nee ik ben het écht niet'
Volgens mij zegt iedere mol wel een keer "ik ben het niet". In ieder geval Kees en Patrick hebben dat gezegd.
Edit - een mol die tegen een ander zegt, ik ben het, zet z'n reputatie op het spel. Als dat naar buiten komt is 't afgelopen met die persoon z'n tv-carrière denk ik. Daarnaast speelt volgens mij iedereen dit spel uit liefde voor het spel. En dan doe je zoiets niet.