In onze tijd moesten we het nog zonder internet (zelfs dial up
) en mobiel doen
(ooooh men, wat worden we oud!)
Irritant:
een wat dementerende oudere dame van 92 in de kerk die een paar keer in de week 's ochtends komt om er uit te zijn. Heeft geen familie hier, alleen nog 2 zussen en 3 broers in Canada en haar zus hier is vorig jaar overleden. Geen kinderen, niet getrouwd geweest, dus eigenlijk heel zielig...
Maar ze roept al tijden dat ze niet voor de koffie is en dat men haar wel zo behandeld. Dat er mensen zijn die 's ochtends geen koffie willen zetten en dat ze zeggen: Jij bent er toch voor?
Dus ik was er vanmorgen en had alvast de koffiekan, waterkoker en dienblad klaargezet. Toen mijn collega later kwam, hoefde hij de apparaten alleen nog aan te zetten.
Toen kwam deze oudere dame, keek in de keuken en daarna in de zaal waar ik met 2 collega's uit Vlissingen vrijwilligersboekjes aan het vouwen en nieten was en zei vinnig:"Oooh, dan kan ik weer naar huis!"
Later hoorde ik van mijn collega van de donderdag dat ze a) boos was omdat zij voor de koffie is en gastvrouw is op donderdag en vrijdag en b) dat ze wel had willen helpen met de boekjes.
Ze was heel erg aan het foeteren tegen de dames uit Vlissingen, want ze mochten geen grote bloempot gebruiken als presse-papier want dat was "haar" bloem. Reactie collega Vlissingen: "Wat een ziekwijf"
Toen we weggingen, zei ze: Fijn weekend, want morgen kom ik niet!! Oftewel: een beetje gepikeerd.
Aan de andere kant: :LEKKER RUSTIG!!!