Mensen die allemaal erbij komen staan als er een ongeluk is gebeurd en dan allemaal nutteloze adviezen geven, terwijl ze er geen verstand van hebben. Ik snap dat ze het goed bedoelen en ook schrikken
, maar het schiet gewoon niet op.
Net was er een vrouw gevallen met haar fiets, dus ik liep er heen om te helpen, toen ik mijn fiets aan het wegzetten was, zag ik dat er een baby voorop zat, in de maxicosy. De vrouw was natuurlijk afschuwelijk geschrokken en wist echt niet meer wat ze moest doen. Mensen vroegen of ik 112 wilde bellen, dus dat heb ik gedaan. Daarna bleef iedereen er omheen hangen. Vervolgens zeg ik, woont iemand hier in de buurt, misschien moeten we even iets kouds op zijn hoofdje doen. "Oh nee hoor, baby's daar moet je van afblijven". Dus ik zeg: "Misschien gewoon een nat doekje..." Niemand reageert. Iedereen vindt het een stom idee en ik laat me omver lullen, terwijl ik kinder EHBO heb.
Wij hadden gezegd tegen de vrouw dat ze haar baby vooral in de maxicosi moest laten zitten. Komt er vrouw: "Moet je hem er niet even uithalen, om hem te troosten?" Heel goed bedoeld enzo. Maar eh nee dus. Uiteindelijk voelde ik me nogal nutteloos en dacht ik, ik moet maar gewoon weggaan. Maar ja, ik had net 112 gebeld en wist niet of ik er daarom misschien bij moest blijven. Vervolgens de ambulance komt, die mensen gaan naar binnen voor een check. Ik wil weggaan, komt er een vrouw, die er alles van wil weten... Uiteindelijk komt de vader naar buiten, die vertelt me dat ze nog voor een check naar het ziekenhuis gaan. Begint die vader helemaal tegen die vader aan te lullen, dat kinderen een helm op horen te hebben en dat je baby's toch niet op de fiets zet. WTF die man is helemaal bezorgd over kind en vrouw. Kom op zeg. Leuk dat iedereen het goed bedoeld en dat iedereen wil helpen, maar toch...
Kind krijste overigens de heleboel bij elkaar en ze zijn ook niet met sirenes weggereden, dus hopelijk/waarschijnlijk komt het wel weer goed.