Niet zozeer irritant, ik ben eerder laaiend.
Paar weken geleden ging mijn wasmachine kapot. Op zich niet zo'n ramp, dat kreng was al meer dan 20 jaar oud. Dus ik naar de Mediamarkt op zoek naar een nieuwe. Gevonden en hij wordt bezorgd plus geïnstalleerd. En de oude wordt weer ingenomen.
Afgelopen vrijdag was het zover. Ze zouden komen tussen 10:00u. en 12:00u. Toch een halve week eerder dan aanvankelijk gedacht. En ja hoor, ik was als eerste op de route, dus om tien uur kwam de monteur. Wat een meevaller... toen nog.
Maar toen kwam hij in mijn badkamer. "Oh, een probleem, u heeft een aardlekschakelaar. En dat is niet doorgegeven." Het enige wat mij was gevraagd of ik op een verdieping woonde en of er een lift aanwezig was. Neen, dus ze kwamen met z'n tweeën.
De monteur mocht niet installeren, want hij had niet de juiste gereedschap bij zich. En met ander gereedschap zou de garantie komen te vervallen. Ook de oude machine mocht hij niet ontkoppelen. De nieuwe machine werd ondertussen wel in mijn badkamer geplaatst.
Een nieuwe afspraak gemaakt, vandaag zou een andere monteur komen. Tussen 10:00u. en 13:00u. Iets ruimer qua tijd dus. Enfin, om half drie vanmiddag was er nog niemand. En dan is thuis wachten een straf. Ik bellen naar de Mediamarkt. Ze begreep er niks van, maar ik moest maar zelf er achteraan gaan om de vervoerder te bellen. Wut?
Uiteindelijk kwart over vier kwam er iemand aankachelen. "Oh, de oude staat er ook nog? Die mag ik niet tillen, dat moet met z'n tweeën" En dat was hem niet doorgegeven. Ik heb hem aangeboden om zelf te helpen tillen, maar dat mocht ook niet. Regels zijn regels en die zijn heilig. Dus morgenochtend waarschijnlijk komen ze weer. Weer een hele dag kwijt aan thuis zitten wachten.
En mocht je denken dat ik vanavond eindelijk weer kan wassen? NEEN. De kabel van de wasmachine blijkt tien centimeter te kort te zijn. En omdat hem dat niet was doorgegeven, had hij ook geen extra kabel bij zich. AAAARRRRGGHGHGHGHHHHH
Ik heb gesteld dat morgenochtend voor 12 uur alles klaar moet zijn. Zo niet, dan lijkt me dit een duidelijke zaak voor de consumentenbond. Ik ben echt pisnijdig.