Dat eerste is het domste wat ik in lange tijd gehoord heb. Moet je dan ook persé hardlopen op een atletiekbaan?
Hardlopers lopen, als we de Ethiopische en Keniaanse marathonlopers buiten beschouwing laten, hooguit 10 tot 12 km per uur. Dat is langzamer dan een gemiddelde fietser op een gewone stadsfiets (die zo'n 15 tot 18 km per uur rijden). Wielrenners passeren je met 40 tot 60 km per uur, wat het dus levensgevaarlijk (voor zowel de wielrenner als andere weggebruikers) maakt.
Maar zoals D*N al aangeeft: gelukkig is niet iedere wielrenner asociaal. Ik schat dat de verhouding ongeveer 80-20 is, waarbij 80% tot de aso's behoort.
Gisteren werd ik dus bijna van mijn sokken gereden door een stel aso's, een paar dagen eerder was er ook een groepje wielrijders waarbij de kopman ruim van tevoren aangaf dat er tegenliggers waren, waardoor zij zoveel mogelijk langs de kant gingen fietsen en ik zoveel mogelijk aan de andere kant ging lopen, waardoor elkaar passeren zonder problemen ging. Dit groepje wielrijders deed het dus WEL goed