OT: een verzekeringstussenpersoon die een eerder afgewezen claim in heroverweging neemt, omdat ie geld ruikt. Ik was van zins mijn hypotheek in een nieuw jasje te steken, ofwel: iets bij te lenen om op termijn mijn badkamer en keuken te gaan vervangen.
Nu heeft ie een jaar of vijf geleden een terechte claim op onduidelijke gronden afgewezen, en ik bleef met een schadepost van rond de tweeduizend euro zitten.
Ik heb mijn verzekeraar toen gezegd dat ik weliswaar mijn verzekeringen zou handhaven, maar dat ik die man hier niet over de vloer wilde hebben (hij hing voor ieder wissewasje aan de telefoon, beleggingsverzekering, inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, allemaal waren ze zogenaamd niet goed meer. De ware reden was dat zijn voorganger daar de provisie maandelijks van opstreek, en die had hij graag willen hebben).
Toen ik zei dat een gesprek over herziening van mijn hypotheek afhing van een nieuwe beoordeling van die oude zaak, wilde ie daar wel over praten. Ik alles opgestuurd (aangifte van een diefstal, bewijs van hetr betalen van een vernielde bergingsdeur, gewoon alles wat ie nodig had), en vandaag komt de afwijzing: hij vond dat er een essentieel onderdeel in deze hele zaak ontbrak, en als ie dat aan het dossier zou toevoegen, zou dit als frauduleus kunnen worden gezien. Advies: claim intrekken.
Belachelijk, want van het ontbrekende deel was ie al op de hoogte, en nu is het ineens een probleem.
Lekker zeg: mensen zijn wel altijd goed voor het betalen van premies, ik heb nooit betalingsachterstand gehad, en nu het op uitbetalen aankomt, geeft ie niet thuis.
Voor een aanvullende hypotheek ga ik nu wel naar iemand anders.