Dat geld is er vaak niet eens, hoewel het je in het vooruitzicht gesteld wordt.Ze vragen je doorgaans om een ''voorschot'' voor de te maken transactiekosten, en als je die dan betaalt, word je onder druk gezet om nog meer te betalen, of ze laten nooit meer iets van zich horen.
Ik ben er in een ver computerverleden, een jaar of 12 geleden, een keer ingetrapt. Ik kende het soort mailtjes nog niet, en ik dacht echt dat ik een grote prijs had gewonnen. Maar toch was ik toen al voorzichtig, en reageerde door te zeggen, dat ze de door hen gemaakte kosten van de door mij gewonnen prijs mochten aftrekken, en mij de rest mochten sturen. Vervolgens kreeg ik te horen dat dat niet de bedoeling was, en dat ik toch echt eerst een bedrag moest overmaken.
Ik werd pas met rust gelaten toen ik een ander emailadres nam, en het vorige buiten gebruik stelde. Moraal van dit verhaal: never nooit nie reageren, zelfs niet met de mededeling dat ze je met rust moeten laten.
OT: Ziggo dat zich niet houdt aan een (jammergenoeg telefonisch) gedane toezegging. Ik kan nu niet bewijzen dat ze me 3 maanden extra proefperiode beloofd hebben als compensatie voor de ingewikkelde en keer op keer mislukte aanmelding voor het basispakket. Het signaal komt nu wel door, en ik heb de bediening van de afstandsbedieningen intussen wel onder de knie, maar ik ben erg teleurgesteld vanwege de niet nagekomen belofte.