Waarom kan het bij Ziggo nooit eens goed gaan?
Misschien kan iemand me uitleggen of ik iets over het hoofd zie, misschien kan ik hun stap dan wel begrijpen.
Op 6 mei kocht ik een decoder om digitale televisie mee te kunnen ontvangen. Daar heb ik vrijdag 7 mei de hele dag mee zitten te klooien, het signaal bleef maar steeds wegvallen, ik kreeg het slechts terug met tussenkomst van de klantenservice van Ziggo.
Als compensatie werd me aangeboden dat ik alle digitale zenders die Ziggo momenteel in haar pakket heeft, na de gebruikelijke proefperiode van 2 weken, nog eens 3 maanden (dus tot half augustus) zou blijven ontvangen. Gratis dus, als compensatie van de inmiddels gemaakte kosten.
Enkele dagen later vielen de zenders allemaal weg, behalve die van het basispakket. Toen ik daarover reclameerde, werd me in eerste instantie gezegd dat de andere medewerker mij die toezegging van die extra 3 maanden niet had mogen doen. Ik zei dat ik er jammergenoeg geen bewijs van had, dat men mij dat had beloofd, dus ik stond met lege handen. Let wel: de standaard proefperiode was nog niet eens afgelopen.
Ik nam er toch geen genoegen mee, en besloot mijn grieven in een email via het Ziggo-contactformulier toe te zenden. Dit werd opgepikt, en iemand van de klantenservice nam contact op. Hij zou dit per omgaande in orde maken, maar dat gebeurde maar niet. Vervolgens nam ik WEER contact op met Ziggo (ik liet me terugbellen, om precies te zijn, en zie: het kon per omgaande geregeld worden, nog tijdens het gesprek had ik alle zenders weer terug.
Deze afspraak zou ik op papier krijgen. Maar weer ging het mis. Ik zou een HDTV-pakket hebben besteld, met ingang van een datum die ik helemaal niet had genoemd, en het zou me zo en zoveel kosten. Over die drie maanden was niets terug te vinden.
In tegenstelling tot wat op papier stond, zag ik in het factuuroverzicht online (Mijn Ziggo), dat men weldegelijk 3 keer het maandbedrag voor het HDTV-pakket als korting voor de eerstvolgende nota had geregistreerd.
So far so good. DACHT ik.
Vrijdagavond, 28 mei, kwam ik erachter dat Ziggo toch ongevraagd 34 zenders had laten vervallen. De reden : Preview periode beëindigd, stond erbij.
Wie het nog snapt, mag het me uitleggen. Een totaal-pakket is toch een pakket met alle beschikbare zenders? Of zie ik iets over het hoofd?
Kort gezegd: ik ben van mening dat Ziggo de gedane belofte moet nakomen.