Daar kan ik me echt niet druk om maken. Je moet gewoon goed doorrekenen en goed kijken waar je moet zijn. Lowcost maatschappijen vliegen niet op de reguliere luchthavens (bijv. Ryanair vliegt niet op Barcelona en Stockholm zelf maar op kleine luchthavens, zo'n 80 km verderop.) en dan ben je een stuk meer geld kwijt ja als je naar het centrum zelf moet. Onze klanten vliegen vaak naar Londen gewoon met KLM of BA naar City of Heathrow. Uiteraard ook voor de Frequent Flyer punten, maar ook omdat je dan zo in het centrum bent. Vanaf Stansted en Luton ben je een eeuwigheid onderweg, die tijd hebben ze niet, en als je een taxi moet nemen ben je al je winst al weer kwijt (want die zijn heel erg duur).
Maar als je naar Zuid-Spanje wilt en je wilt met een auto rondtrekken, kan je net zo goed op een kleine airport vliegen, daar een auto huren, een ticket met 1 stuk (of 2, als je langer gaat) bijkomen, dan kan je echt wel veel goedkoper. Alleen de taxen van de reguliere maatschappijen zijn vaak al heel hoog. En als je de tijd hebt als vakantieganger, gewoon van te voren goed kijken hoe je goedkoop in de stad kan komen. Doorrekenen, doorrekenen, doorrekenen.
Toen ik naar Boedapest ging ca 2 jaar geleden, ben ik met Wizzair gegaan. EUR85,- voor een ticket (als ik 1,5 week eerder had geboek was het nog goedkoper geweest), voor EUR15,- een 1 stuk bagage erbij gekocht en ik moest iets verder reizen (Eindhoven is verder voor mij dan Schiphol), maar dat had ik er met een reguliere maatschappij echt niet uitgehaald. Met Malev of KLM was ik naar dezelfde luchthaven gevlogen en was ik 4x zoveel kwijt geweest. Ter plaatse had ik natuurlijk ook vervoerskosten, maar die had ik, als ik met KLM of Malev was gevlogen Het enige was dat we niks aan boord kregen. Nou jammer, drink voor je aan boord gaat een flesje water en eet een vlugge snack, dan houd je dat op zo'n korte vlucht wel vol.
Als je nog gelooft dat je voor 25 euro weg kan, dat kan echt niet, of je moet op de luchthaven ter plekke zelf een afspraak hebben. Iedereen haalt je met lokkertjes binnen. Niet alleen lowcosts, ook gewoon de alledaagse winkels.