Ik snap de ergernis volkomen (is ook ontzettend terecht), maar als ik van Maastricht naar Ede reis, en dat doe ik regelmatig, ga ik altijd via Utrecht. Scheelt overstappen, toch? Via Nijmegen is maar 5 minuten sneller. Maar is natuurlijk maar net wat je zelf prettiger vind. Ben niet zo op dat Veolia-treintje
Dat Veoliatreintje is overigens wel een half uur sneller dan de oude verbinding met de NS (terwijl er eigenlijk niet eens zoveel aan die lijn verbeterd is). Ik zit ook niet zo met die extra overstap, hoewel je je in Nijmegen moet haasten om de verbinding te halen (meestal lukt dat wel).
Het is meer de onvolledige informatie die je bij Veolia krijgt. In Maastricht vroeg ik het nog eens aan een Veoliamedewerker, hij zegt ijskoud: als de mensen het niet weten doet er niet toe, als WIJ het maar weten. Ja, en dat vind ik dan bot geredeneerd. Goed, er zat gisteren ook iemand in de trein die GEEN kaartje had, en die wordt dan terecht bij de volgende halte eruit gezet omdat ie moeilijk begon te doen. Maar ik had WEL de moeite genomen om een kaartje te kopen.
Als je echter in verwarring bent gebracht door voorwaarden die kennelijk tijdens je treinreis nog wijzigen (zoals ik begrepen heb, blijkt het zoutkaartje nu TOCH weer geldig te zijn in onder meer Veoliatreinen), dan wordt het lastig.