Dubbel Irritant:
Tele2 die met een mail aangeeft dat ze een rekening niet hebben kunnen innen. Hetgeen onzin is, want ik sta zelden rood, en als het gebeurt, kan er tot 1000 euro in de min nog worden afgeschreven. Zo ver komt het dus nooit bij mij.
Ik probeer het bedrag handmatig over te boeken, ik zag dat het inderdaad niet op de gebruikelijke dag was afgeschreven. Wat gebeurt: ING heeft OOK een storing. Hierdoor kon Tele2 dus niet innen.
Kan gebeuren, zou je denken.
Maar wat doet Tele2? Meteen een herinneringsmail er achteraan sturen, met daarin incassomaatregelen aangekondigd, als ik mijn rekening niet binnen 2 weken alsnog voldoe.
Tja, en dat schoot me een beetje in het verkeerde keelgat, en ik belde de klantenservice. Dat dat een paar dubbeltjes kostte, ach dat is tot daar aan toe.
Na een ingewikkeld keuzemenu kreeg ik een vrouw an de lijn van hun klantenservice, die zich meteen uitputte in excuses, ik hoefde verder niets te doen, Ik gaf aan om een paar dagen te wacten, en daarna zelf een overschrijvingspoging te doen. De mail was dus wel echt.
Terloops gaf ik aan, dat ik verder geen vragen meer had, en dat ik alles in mijn abonnement ongewijzigd wilde laten, en dus het abonnement precies zo wilde voortzetten zoals ik het nu had. Doorgaans vragen ze namelijk of ik interesse heb in het een of ander dat ik aan mijn abonnement kan toevoegen.
Er zijn mensen die ontevreden zijn over het bedrijf, maar de keren dat ik in de afgelopen 9 jaar niet op internet kon, zijn op de vingers van 1 hand te tellen. 2 van de 3 keer betrof het een opschakeling naar een hogere data-snelheid. Dus waarom verder klagen?
Dat laatste verzoek werd genoteerd, ik zou niet worden benaderd voor een aanbieding, zo werd me beloofd.
En wie belt er op, binnen 5 minuten na het einde van dat telefoongesprek? Tele2, met een aanbieding die me veel geld zou besparen per maand.