Over die verkeersregelaars:
Ongevraagd jij en jou zeggen. Dat is nog niet eens zo erg, dat doe ik ook vaak.
Maar als een verkeersregelaar dan op maandag zegt: ''vandaag wordt er toch geen post bezorgd?'', terwijl ik duidelijk herkenbaar ben als niet-PostNl-bezorger, dan vind ik dat niet best. Intussen is het donderdag, en ik heb nog iedere dag post voor die adressen gehad.
Het betreft geen rustig achteraf-straatje, maar een drukke doorgaande weg.
Als je dan zegt dat je post hebt voor de adressen die grenzen aan de opgebroken weg, dan geloven ze je niet: brommer moet ik maar ergens in de berm planten, en lopend het stuk route doen. Die brommer blijft in de zachte berm niet staan, omdat de steun wegzakt in de ondergrond.
En als je dat dan probeert duidelijk te maken, roepen ze: kom morgen maar terug met je post.
Voor mij is ieder poststuk belangrijk. Een herinneringskaart van de bibliotheek heeft dan weliswaar geen haast, maar bij een brief van het ziekenhuis mag geen vertraging ontstaan.
Oorzaak is ook hier de onbekendheid van het ''merk'' Business-Post. Terwijl we dus onder die naamal 6 jaar bestaan, zelf doe ik het bezorgwerk al 20 jaar, en de dienst waarvoor ik werk, bestaat al 40 jaar.