Ik heb net de kattenbak verschoond en wou de vuilniszak wegbrengen. De ondergrondse container is hier net om de hoek, amper 50 meter lopen, dus hoef ik geen jas aan. Normaal ga ik zelfs op sloffen, maar gelukkig was ik dit keer verstandig en deed ik mijn schoenen aan.
Kom ik buiten, braaf met mijn vuilniszak, regent het pijpenstelen. Maar ach, het was toch zo gebeurd, dus laat maar zitten.
Bij de ondergrondse container is een Kerstmarkt aan de gang. Er stonden 2 toeristen bij de container te bewonderen. "Kiek Mien, dat is een typisch nieuwerwets stadse frats. Oh kiek Mien, doar kumt een atochtone Groninger aan met syn veulniszakke. Noa mot ie es goed opletten."
Ik stelde er geen aandacht aan, ik wou de vuilniszak zo snel mogelijk lozen en weer terug naar huis, naar de droogte. Maar doordat ze mij afleiden vergat ik eerst op het knopje te drukken alvorens mijn pas te laten inlezen. Dus die man gelijk "En noa kriegt ie 90 euro boete"
Enfin, uiteindelijk kon ik verder, maar toen ging het ding niet open. Normaal wil het wel eens dat een zak van de vorige dwars ligt, maar neen, na vijf keer proberen, het bleef dicht. Dus waarschijnlijk was de container overvol.
Dus dan maar ter onverrichte zaken terug naar huis. Toen was ineens mijn straat geblokkeerd. Een paar auto's moesten blijkbaar laden voor de Kerstmarkt.
Uiteindelijk kwam ik nat doorregend weer thuis, en de vuilniszak wacht nu in de schuur op maandag voor een volgende poging.