Gisteren (5 juni 2014) ontving ik van de gemeente Gouda een brief, gedateerd op 2 juni, met de uitnodiging voor een voorlichtingsbijeenkomst voor de WWB. Deze voorlichtingsbijeenkomst zou plaatsvinden op 5 juni 2014. In de brief stond dat als ik niet zou komen opdagen, dit gevolgen heeft voor mijn WW.
Ik heb de brief dus te laat ontvangen. In de brief stond hoe ik me zou kunnen afmelden als ik echt niet zou kunnen. Dit nummer heb ik dan ook direct gebeld en kwam terecht bij het UWV in Gouda. Daar wisten ze helemaal van niks en adviseerde mij om via de Werkmap een bericht te sturen, zodat het naar de juiste afdeling doorgestuurd kon worden.
Direct het bericht gemaakt en de situatie uitgelegd. Vanmorgen ontving ik een reactie dat ik hiervoor bij de gemeente Gouda moest zijn.
Telefoonnummer opgezocht, bleek niet de juiste afdeling te zijn en kreeg een ander nummer en de mededeling dat zij alleen tussen 10.30 uur en 12.30 uur spreekuur houden. Toen het eenmaal 10.30 uur was, direct naar dat nummer gebeld, maar degene die ik aan de lijn had klonk alsof hij water zag branden. Uiteindelijk WÉÉR een ander telefoonnummer gekregen. Nu was ik wel bij de juiste persoon en die meldde mij dat er een fout was gemaakt, waardoor veel brieven veel te laat werden verstuurd en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken.
Samengevat in zes woorden: Van het kastje naar de muur!