Kijk je hebt van die dagen....
Dat je pas om 10.00 wakker wordt, terwijl je nog zoveel moet doen. Dat je dan maar bedenkt dat je je lunch wel haalt in je pauze, zodat je dan nog wat kunt werken. Dat je overblijf kinderen vervolgens ontzettend druk en onaardig tegen elkaar zijn, dat een ervan je collega uitscheldt, dat je BSO kinderen ook niet echt lief zijn, dat 100 ouders iets willen van je collega, terwijl jij aan het eten bent, met jouw groep en dat ik het toppunt van alle chaos je achter je hoort:
"Hallo ik ben van de GGD, ik kom voor de jaarlijkse controle."
En dat je dan thuiskomt en denkt: Maar nu ga ik dan tenminste op mijn balkonnetje zitten. Dat dan de zon weg is. Zo'n dag was het dus vandaag. Dit was echt de beste dag van de leidster ooit.
Maar aan de andere kant, om toch nog ergens een
te zien. Vroeger had ik na zo'n dag waarschijnlijk nu diep ontroostbaar huilend op de bank gezeten. En nu denk ik: nou ja, dit was niet mijn beste dag, maar we kunnen nu even niks anders doen, dan het GGD rapport afwachten en verder is deze dag nu lekker voorbij. En morgen is het weekend.
Is best een prestatie voor iemand met faalangst. Dus ik ben best trots op mijzelf.