Ah! Ja! Lekkages weet ik inderdaad alles van!
Ik heb zodoende, na jaren van ervaring, zelfs de oplossing voor lekkages.
Hmm.. okay, we zijn hier onder vrienden, als jullie het niet door vertellen dan wil ik Mijn Conclusie wel met jullie delen.
Kijk, wat je dus moet doen, is dat je naar boven gaat, en heel goed oplet waar de lekkage vandaan komt.
Markeer dat, of onthoud het, maar de plek waar het vandaan komt is werkelijk essentieel.
De volgende stap is eveneens essentieel. Ga namelijk na of er meerdere bronnen van lekkage zijn. In dat geval is het probleem groter.
Nu komt de alleressentieelste stap, de crux van het al, de brilliant in toch al een toegegeven geniaal plan.
Wat je nu moet doen, is dat je naar je keuken gaat, en alle potjes en pannetjes opspoort die je kunt vinden - zo veel als dat er punten van lekkage zijn.
Ik snap dat je nog niet inziet waar ik hiermee naar toe wil gaan. 'Potten en pannen?', zeg je, 'we gaan toch niet koken?' Maar nee, we gaan inderdaad niet koken! Potten en pannen, bij een unieke twist van het natuurlijk lot, blijken namelijk vrijwel altijd waterdicht. Dit is ook de reden dat je niet een zeef of een vergiet kunt gebruiken in plaats van een pot of een pan. Eventueel zou een ovenschaal ook kunnen, of een deksel als die diep genoeg is.
Maar nu dus, grijp je verzameling aan potten, pannen, en overig -ik mag wel zeggen, schaalvorming- keukengerei, en spoed je naar de lekkagepunten! Rennen! Maar niet te snel! Ja, daar laat je die mooie emaille pan van tante josefien vallen. Jammer. Daar kan je nooit meer hutspot met spekjes in maken. Toch, niet getreurt, je hebt de anderen nog!
Nu, zet onder elke druppende drup 1 pot, pan, ovenschaal, of deksel.
Wat je nu zult realiseren, en als je nu nog twijfelt - werkelijk!, je zal het reeds binnen enkele dagen zelf observeren!, is dat de druppels der lekkage in de potten, pannen, ovenschalen en deksels vallen.. en daar blijven!
Probleem opgelost!
In geval van langdurende ofwel blijvende lekkage zullen periodiek de potten, pannen, ovenschalen en deksels moeten worden geleegd vanwege bepaalde omstandigheden waar ik nu niet verder op in zal gaan: dat is werkelijk gevorderde stof en strekt te ver om nu nog allemaal te behandelen. Dus gaat voort, en gebruik uw nieuwverkregen wijsheid!