Dit bericht van Photobucket:
Kortom, ik kan nog wel steeds plaatjes plaatsen op mijn account, maar kan ze niet meer delen/linken. Dit was wat vanmiddag gebeurde met mijn meme. Ik kan dus ook geen Q-tips meer linken, of andere plaatjes.
Maar dat is nog niet het ergste. Heb de laatste meme nu via Tinypic gelinkt. Het ergste is voor de community games zoals Second Life en dergelijke. Mensen bouwen daar, creëren daar... en maken gebruik van textures die ze zelf hebben gemaakt en geplaatst op photobucket. Al deze huizen en goederen zijn nu verwoest. Mijn huizen bv ook. Daarnaast had ik een bloeiende handel in apparatuur. Veel van verkocht. Ook allemaal verwoest nu. Mijn klanten zullen woedend zijn.
Enfin, ik moet maar op zoek naar een andere host. Een paar honderd textures verplaatsen is nog wel te doen. Maar dit betekent ook dat ik de links in de apparatuur moet aanpassen. Niet alleen in mijn winkeltje, maar ook alles wat ik al verkocht had. En dat wordt monnikenwerk, want we hebben het nu wel ineens over een paar duizend linkjes.
Een andere optie is om dan maar toegeven aan de blackmailactie van Photobucket en maar een abonnement nemen. Maar dat zou dan betekenen dat ik 12 maanden per jaar zou moeten blijven betalen om alles heel te laten, zelfs als je maar 2 a 3 maanden per jaar speelt. Zoveel verdien ik er nou ook niet mee. Plus wat ik verdien verbruik in weer ingame.
Daarnaast lost dit niet alles op. Ik heb ook huizen van anderen gekocht. Met prachtige textures. En ik moet maar afwachten of zij ook ineens gaan betalen. Een heleboel mensen spelen allang niet meer, dus die zullen het zeker niet doen.
Kortom, een waardeloze blackmailactie van Photobucket. Een beetje vergelijkbaar met de ransomware waarmee we de laatste tijd overspoeld worden.
PS: dit nog even los van het probleem wat ik nu ineens heb met paint.net die continu crasht. Heb van alles al geprobeerd: herstarten, rebooten, herinstalleren, schijfcontrole. Kan het probleem maar niet vinden. Dus zal wel een tijdje duren voor ik weer plaatjes kan maken.