Werkpro.
Ik heb nog nooit van die instantie gehoord, maar het schijnt een zorgaanbieder te zijn. Vanwege mijn depressies heb ik hulp nodig. Die had ik tot vorig jaar. In een half jaar tijd had ik vier opeenvolgende hulpverleners om mij te helpen. De eerste stopte na twee maanden wegens overspannenheid. Tweede stopte na een maand, want ze deed dit maar 'tijdelijk'. Ik moest elke week van haar aanhoren dat ze eigenlijk veel liever thuis was. Nummer drie was een heel jong iemand die door mij ingewerkt moest worden. Na een paar maanden, toen hij eindelijk voldeed, kreeg ik de mededeling dat hij ontslag genomen heeft ivm een betere baan. Nummer vier deed niks. Ging krantje lezen met een kopje koffie en liet mij aanklooien met de administratie (dat was zijn taak). Gevolg, hij kostte mij 400 euro.
Dus vorig jaar juli heb ik aangegeven dat ik van deze organisatie geen hulpverlening meer wens (4 in een half jaar tijd is wel een beetje te veel van het goede). Vervolgens moest ik weer helemaal opnieuw in het traject voor aanvraag van hulpverlening, want de oude was niet op tijd verlengt (logisch, zonder hulpverlener die daar om denkt).
Enfin, begin januari dit jaar eindelijk kennismakingsgesprek met een nieuwe hulpverlener van een andere organisatie (Welzorg oid). Een week later zou ze beginnen. Ik de hele ochtend wachten. Huis opgeruimd, thee klaargezet, etc etc. Maar ze kwam niet. Later kreeg ik te horen dat ze die ochtend een mailtje gestuurd heeft naar Welzorg met de mededeling dat ze er geen zin meer in had en dus per direct ontslag nam.
Vanaf half januari is er niks meer gebeurd.
Vorige maand kreeg ik ineens van het CAK een factuur met de eigen bijdrage voor de zorgverlening. Dit ging over de periode februari tot en met mei dit jaar. Maar ik heb nooit meer hulp gehad. Heb er achteraan gebeld en volgens CAK kwamen deze facturen van Werkpro. Ik heb bezwaar aangevraagd, want ik ken die hele Werkpro niet.
Van de week kwam nog een factuur, nu met de eigen bijdrage over juni. Wut???
CAK heeft mij vandaag een overzicht gestuurd van de weken waarover Werkpro probeert te declareren: de afgelopen 12 weken maar liefst.
In mijn ogen is dit misbruik. Ik ken niemand van Werkpro en vraag mij af wie van hun dan zogenaamd wekelijks bij mij thuis komt om te helpen. Ik vraag me af of deze persoon wel weet hoe mijn huis er van binnen uitziet. Of hoe ik er uit zie bijvoorbeeld.
Ik zit nu ernstig te denken om morgen aangifte te doen bij de politie.
Deze bezwaar is inmiddels gehonoreerd en de rekeningen zijn komen te vervallen. Helaas heeft Werkpro gedurende deze periode wel weer nieuwe facturen naar het CAK gestuurd en die vielen niet onder het bezwaar. Dus heb ik maar weer opnieuw een bezwaar aangevraagd. Dat is inmiddels twee maanden geleden. Ondertussen wel al weer aanmaningen gekregen over deze nieuwe periode.
Ik heb net met het CAK gebeld en zij wist mij te vertellen dat sinds gisteren een aanmaningsblokkade is ingesteld tot eind februari. Ik hoef dus niet bang te zijn voor deurwaarders. Dat is al fijn. Maar Werkpro heeft nog niet gereageerd op het verzoek van de CAK om hun gegevens te controleren en aan te passen. Echt een misselijkmakende organisatie is dat.
Enfin, hopelijk krijg ik één dezer weken eindelijk bericht dat het is opgelost. Je wordt er gewoon doodziek van.
En wat betreft mijn wasmachine.... Na enkele dagen kwamen de monteurs. Van een andere bedrijf dit keer. Binnen een kwartier waren ze klaar en ik kan weer wassen. Zij zeiden ook al dat de vorige monteur blijkbaar lui was. Een uur doen over los knippen van een stekker, maar wel vergeten om de transportbeveiliging uit te schakelen. En ook het feit dat ik zogenaamd niet mee mocht helpen om de wasmachine naar beneden te tillen... volgens deze nieuwe monteurs mocht ik dat wel, maar had die vorige monteur er blijkbaar geen zin in. Gelukkig is het nu wel goed opgelost.
En terugkomen on topic: Een enorme berg wasgoed dat nog gestreken en gevouwen moet worden.