Wat klopt er hier niet? Let op de tijdlijn.
Eind november 2020 kondigt KPN aan dat mijn wijk geschikt gemaakt gaat worden voor glasvezel. Bekend gemaakt via een groot Billboard.
Enkele maanden later krijg ik een tip om de postcodecheck te doen. Mijn adres ligt binnen het gebied waar "binnenkort", maar hooguit binnen enkele maanden, de kabel in de grond gaat, en de huizen en appartementen binnen dat gebied een aansluiting krijgen op het glasvezelnetwerk.
Die planning wordt meerdere keren opgeschoven, tot KPN daadwerkelijk begint met het openbreken van de stoepen, ook bij mij vóór de flat. Vervolgens blijft het anderhalf jaar stil.
Maart 2024 komt ODF met een andere kleur kabel. Zij gaan voortvarend te werk, want binnen een week wordt ook een kastje geplaatst, waarmee bewoners het signaal van Odido kunnen ontvangen.
Van KPN horen de bewoners, dat er in juli aan de áchterkant van de flat een kabel de grond in gaat, en ook de kastjes zouden geplaatst worden.
Maar dat gebeurt niet, eerst stellen ze dat uit tot januari, uiteindelijk komt de KPN-kabel, plus de beloofde kastjes in de meterkast.
Eergisteren belde ik met KPN om een afspraak te maken om glasvezel daadwerkelijk in mijn woning te krijgen, en het in bedrijf te stellen.
Antwoord van de medewerker van KPN: meneer, wij hebben op uw adres een postcodecheck gedaan, en hoe komt u erbij dat er op uw adres een glasvezelaansluiting is, in uw wijk ligt nog helemaal geen kabel van KPN.......
Ik vroeg nog voorzichtig wie dan begin april met die oranje kabels bezig is geweest, en namens wie op 9 april die kastjes met het KPN-logo zijn geplaatst. Niet alleen bij mij, maar in het hele flatcomplex.