Irritant, je kijkt op een website waar een produkt/dienst staat beschreven, je toont dus alleen maar vage interesse (wil weten wat het inhoudt), en gaat over tot de orde van de dag.
's avonds word je door een callcenter gebeld, precies over het product waar jij die morgen over hebt gelezen op internet, maar waar je bij nader inzien toch geen interesse voor had.
Als dat 1 keer gebeurt, lijkt het gewoon toeval te zijn, maar firma's als KPN en Tele2 hebben er een handje van om je gegevens, die je onbewust achterlaat (zelfs als je nergens een telefoonnummer of postcode/huisnummer-combinatie invult) op een bellijst voor diezelfde dag te laten belanden. Ik trap er uiteindelijk toch niet in, en hun telefoontjes zijn dan nutteloos voor hun. Maar als je een telefoontje van iemand anders verwacht, is het erg irritant als zij er met hun flut-aanbiedingen tussendoor fietsen.
Oh, ik ben aangemeld bij infofilter, maar aangezien de twee genoemde firma's al leverancier van me zijn, geldt die inschrijving kennelijk niet voor hen.